فعالیت ۱۰۳ شرکت زیر پوشش پارک علم و فناوری کردستان

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۶:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۹۰۷
فعالیت ۱۰۳ شرکت زیر پوشش پارک علم و فناوری کردستان
رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه 103 شرکت و واحد فناور زیر پوشش این مجموعه فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر 83 واحد فناور و 20 شرکت در دوره های رشد و رشد مقدماتی در حال فعالیت هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خالد سعیدی گفت : امسال 10 شرکت در مرحله پیش رشد و 10 شرکت نیز در مرحله رشد در پارک علم و فناوری کردستان پذیرش شده اند.

وی افزود: در 6 ماه اول امسال، تعداد پنج اختراع، یک نشان تجاری و 11 محصول تجاری سازی شده شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کردستان، ثبت و محصولات آنها به بازار عرضه شد.

سعیدی با بیان اینکه حدود 900 نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت های زیر مجموعه پارک فعال هستند، تاکید کرد: نفس وجود واحدهای فناور متغیر بودن آنان است به این معنا که تعداد شاغلان در این واحدها متغیر است چون برخی شرکت ها به صورت پاره وقت و پروژه ای با افراد کار می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان یادآور شد: میزان گردش مالی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و شرکت های پارکی در استان از ابتدای تاسیس (1392) تاکنون در حدود 750 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: با گسترش پارک علم و فناوری و جذب شرکت های صنعتی و نیمه صنعتی نیاز به فضاهایی در مقیاس صنعتی احساس می شود.

سعیدی افزود: لازم است در جهت اشتغالزایی پایدار، سوله ها و کارگاه های بزرگی برای به نتیجه رساندن طرح ها و ایده های شرکت ها و واحدهای فناور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای آزمایشگاهی نیز نیاز به آزمایشگاه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر 15 هکتار زمین در تملک پارک علم و فناوری است که سعی داریم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با ایجاد سوله، کارگاه و آزمایشگاه های خصوصی تا حدودی این کمبودها را برطرف می کنیم.

 

 

نظر شما