فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه هشت طرح اعتلای بسیج را در دست اقدام دارد

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۰:۴۷:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۹۲۷
سپاه هشت طرح اعتلای بسیج را در دست اقدام دارد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری هشت طرح اعتلای بسیج را در دست اقدام دارد.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار «محمدعلی جعفری»، فرمانده سپاه پاسداران، صبح امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، گفت: هرمزگان و بندرعباس ویژگی خاصی دارد که کمتر استانی از آن بهره‌منداست و آن‌هم حضور مردمی از جای‌جای ایران اسلامی در آن و حضور نیروهای مسلح از تمامی بخش‌ها و یگان‌ها در آنکه هرمزگان را به استانی نمونه تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی فعال، مهم و استراتژیک است و بندرعباس شهری باصفا و نمونه بارز وحدت و همدلی مردم و مسئولین است که با وحدت و همدلی و تلاش و کوشش در راستای اعتلای نظام و اهداف جمهوری اسلامی در حال تلاش و کارند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز هستیم و این مهم بدون معجزه انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت آگاهانه همراه با بصیرت و ایمان ملت ایران اسلامی محقق نمی‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام سابقه نداشته است که نظامی با الگو گیری از قرآن و حکومت صدر اسلام بر مبنای ولایت‌فقیه و حکومت ولایی در یک کشور حاکمیت داشته باشد، عنوان کرد: در مقاطعی از تاریخ تفکر شیعی و اسلامی حاکم بوده اما حاکمیتی که بر پایه ولایت‌فقیه و تحت نظر ولی‌فقیه و اسلام باشد، سابقه نداشته است آن‌هم در عصر فعلی که دوران مادی‌گرایی، مبارزه با دین و توحید است و مخالفت‌هایی با اسلام و اسلام‌گرایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی، دشمنان اسلام با انقلاب اسلامی امروز بر همه مردم آشکار شده است و همه شاهد هستیم از روزهای اول انقلاب علیه مردم که این پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند و انقلاب اسلامی چه هجمه‌هایی روا داشته‌اند، اظهار کرد: امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توطئه دشمنان به اوج خود رسیده است و تجمیع همه عرصه‌های دشمنی علیه ایران اسلامی را شاهد هستیم.

جعفری ادامه داد: اگر با دقت نگاه کنیم و زوایای پنهان و مؤلفه‌های اصلی موفقیت را بررسی کنیم شاهد هستیم جبهه باطل، مقابل، استکبار و نظام سلطه که با انقلاب اسلامی درافتاده است به‌طور دائم در حال شکست و تحمل شکست‌های پی‌درپی در عرصه‌های مختلف دفاعی، سیاسی و سایر عرصه‌هایی است که با جمهوری اسلامی ایران درافتاده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آخرین عرصه‌ای که دشمن بر روی آن دست گذاشته است عرصه اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی است که ملت ایران اسلامی با استقامت، ایستادگی و درایت این حربه دشمنان را به شکست تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله به‌زودی شاهد آخرین شکست حربه دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و ملت ایران اسلامی این مسیری را که انتخاب کرده‌اند باقدرت ادامه خواهند داد، تصریح کرد: این راه طولانی، پرخطر و همراه با سختی و البته شیرینی‌های موفقیت و با پیروزی توأم است.

جعفری با بیان اینکه فلسفه اسلام و تشیع و درسی که از اباعبدالله الحسین(ع) می‌گیریم این است که باید یاری گر دین خود باشیم و این وظیفه هر فرد با ایمانی است و انقلاب اسلامی این کار را دنبال می‌کند و در حال انجام‌وظیفه یاری‌کردن به دین خدا است، اضافه کرد: بر پایه قرآن کریم همگی واقفیم دشمنان اسلام به دنبال خاموش کردن نور قرآن با دهانشان بودند اما خداوند اراده کرد و نور خود که همان قرآن کریم باشد را کامل کرد تا اسلام بر همه ادیان الهی غلبه کند پس باید بر پایه وظیفه الهی یاری گر دین خود باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خدا را شاکریم که این توفیق نصیب ملت ایران اسلامی‌شده و تاکنون به‌خوبی در این راه موفق بوده و با وجود تمامی نارسایی‌ها و تحمل سختی‌های داخلی و خارجی، این پیروزی و موفقیت در عرصه‌های مختلف نصیب ملت ایران اسلامی‌شده است و این مسیر الهی که ملت ما انتخاب کرده ادامه راه امام حسین(ع) است و از خداوند متعال خواستاریم توفیق هرچه بیشتر و دقیق‌تر این راه را به ما عنایت کند.

وی با بیان اینکه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه خود را حفظ این راه و دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: هرکسی دل در گرو انقلاب اسلامی و اهداف والای شهیدان انقلاب اسلامی دارد، بسیجی و پاسدار انقلاب اسلامی است.

جعفری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و برخی نارضایتی‌ها به‌حق، حاضر نیستند دین و معنای واقعی شیعه را با هیچ‌چیز دیگر را معامله کنند، اظهار کرد: مسئولین در بخش‌های مختلف وظیفه خدمتگزاری خالصانه و توجه به مردم را باید بیشتر کنند و تلاش خود برای استمرار عدالت اجتماعی را افزایش بدهند و توجه به محرومیت و مستضعفین را وظیفه خود بدانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج و سپاه وظیفه سنگینی در ابعاد دفاعی، امنیتی، مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جنگ نرم بر عهده دارد، اضافه کرد: وظیفه سختی بر دوش ما قرار دارد و امروز بسیج و سپاه با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری در این نقش مهم خود سربلند بوده و هستند و این یعنی نقش‌آفرینی مردم که جا دارد روزبه‌روز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری هشت طرح اعتلای بسیج را با محوریت و هدف‌گذاری خدمت به مردم با مشارکت خودشان در حوزه خدمات اجتماعی در دست اقدام دارد، اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها آغازشده و امیدوارم در ماه‌ها و سال‌های پیشرو این طرح‌ها به‌صورت کامل و دقیق پیاده شود و شاهد مشارکت بیشتر مردم و سازمان‌دهی مناسب آن‌ها در نقش‌آفرینی‌شان شویم.

جعفری با بیان اینکه بندرعباس به‌عنوان نخستین مرکز استان کشور با تلاش فرماندهی سپاه ناحیه بندرعباس، این سازمان‌دهی را عملی و با استقرار قرارگاه‌ها در محلات در جهت نقش‌آفرینی مردم برای برطرف کردن مشکلات محلات، توانسته به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شود، تصریح کرد: وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دفاعی، امنیتی و نظامی بودنش، مردم بودن است چون متصل به بسیج است و مردم باید در این فرآیند به ایفای نقش سپاه و بسیج کمک کنند.

نظر شما