برداشت نزدیک به ۷۰۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های شاهین دژ

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۵:۵۳:۵۶
کد خبر: ۷۶۲۱۶۸
برداشت نزدیک به ۷۰۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های شاهین دژ
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ از برداشت حدود ۷۰۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های این شهرستان در سال جاری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سعید خدایی با بیان این مطلب افزود: شهرستان شاهین دژ به دلیل داشتن مناطق ییلاقی مستعد و داشتن گیاهانی از قبیل آویشن زولا مرزه و گون یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصول عسل ارگانیک و با کیفیت بسیار خوب در استان آذربایجان غربی به شمار می رود.

این مسئول با بیان اینکه میزان برداشت عسل از هر کندو به طور متوسط ۱۸ کیلوگرم است، ادامه داد: ۴۵ هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان مستقر است که ۴۰ هزار از این کندوها به صورت مدرن و پنج هزار دیگر به صورت بومی است.

وی ادامه داد: حدود ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در امر تولید عسل فعالیت می کنند که ارزش ریالی عسل تولیدی حدود ۳۵ میلیارد تومان برآورد می گردد.

خدایی تصریح کرد: عسل تولیدی شهرستان شاهیندژ علاوه بر اینکه به کشورهای همجوار از جمله آذربایجان عراق و ترکیه صادر می‌شود و مشتریانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دارد.

 وی خاطر نشان کرد: در طول هفته دولت کلنگ زنی یک واحد بسته بندی عسل در شهرستان شاهین دژ انجام گرفت که امیدواریم با راه اندازی این واحد بسته بندی ، میزان صادرات عسل به بازارهای مصرف افزایش یابد.

خدایی تصریح کرد: مصرف عسل جذب کلسیم را بهبود بخشیده از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و در درمان بیماری‌های تیروئیدی، گوارشی، کلیوی، دیابتی و در بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها بسیار مفید است.

نظر شما