تجهیز بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۵:۵۵:۱۸
کد خبر: ۷۶۲۱۷۱
تجهیز بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای سیستم های نوین آبیاری درسطح ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، فیض اله شمس با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته به میزان  ۴۸۷۵ هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد که در سال جاری نیز درسطح ۱۸۰۰ هکتار از اراضی  زراعی و باغی استان این طرحها اجرا شده است و همچنان ادامه دارد.

شمس افزود: در سال جاری برای اجرای ۶۲۵۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار برنامه ریزی شده است که روند اجرای آن در سالهای اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شدت گرفته شده و برای اجرای آن هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارند و سازمان جهاد کشاورزی  آماده اجرای کلیه طرح های  پیشنهادی از طرف بهره برداران عزیز است.

وی با اشاره به  مزایای طرح های تجمیعی از جمله مدیریت یکپارچه آبیاری و بهره برداری از اراضی؛ کاهش هزینه ها و افزایش کارایی مصرف آب، اضافه کرد: سیاست سازمان اجرای طرحهای تجمیعی در سطح استان بوده و پروژه های تجمیعی در حال اجرا  واقع درروستاهای دریاس، توت آغاج، کوسه کهریز شهرستان مهاباد، بابا احمد شهرستان چالدران، روستاهای بالو و حصار بهرام خان در ارومیه می باشند که همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول ادامه داد: اجرای سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب ، باعث افزایش  تولید و کاهش مصرف سموم  در محصولات کشاورزی می شود.

نظر شما