مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

توسعه توریسم ورزشی در اردبیل با ایجاد اولین موزه تخصصی ورزش

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۸:۳۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۲۲۳۴
توسعه توریسم ورزشی در اردبیل با ایجاد اولین موزه تخصصی ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از تلاش برای ایجاد اولین موزه تخصصی ورزش اردبیل با هدف توسعه توریسم ورزشی در این استان خبر داد.

به گزارش برنا،بهرام آقاخانی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: موزه ورزش استان اردبیل برای آشنای بیشتر مردم با مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در استان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد موزه ورزشی یک ایده نو در حوزه ورزش استان اردبیل است تا قهرمانان ملی و بین‌المللی به گردشگران و توریست های ورزشی معرفی شوند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان بی‌شک این طرح در جذب توریسم ورزشی تأثیرگذار خواهد بود و گردشگران در کنار اماکن و بناهای تاریخی و فرهنگی از این موزه هم می توانند بازدید کنند.

وی معرفی قهرمانان این استان به ورزشکاران سایر استان ها در قالب این موزه یادآور شد و بیان داشت: همه ساله برگزاری مسابقات و اردوهای مختلف ملی را در این استان شاهد هستیم، لذا حضور ورزشکاران از سایر استان‌ها این فرصت را برای ما فراهم می‌سازد تا قهرمانان اردبیل را در این موزه به آنها معرفی کنیم.

آقاخانی تصریح کرد: در این موزه وسایل مدال‌آوران ورزشی نظیر کاپ قهرمانی، کفش، البسه، عکس، کتاب و مجلات ورزشی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود و تمامی لوازم با نام قهرمانان ثبت خواهد شد.

وی تاکید کرد که در ماه‌های آینده فراخوانی برای طراحی موزه ورزش از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اعلام خواهد شد تا این طرح به‌صورت کارشناسی اجرایی شود.

 

نظر شما