مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد

برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی در مشهد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۷:۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۶۲۲۶۹
برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی در مشهد
مدبر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته دارویی، آزمایشگاهی، بیمارستانی و توانبخشی از 19 تا 22 مهر ماه 97 در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،علیرضا هوشنگ نژاد در نشست خبری نمایشگاه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: صنعت سلامت به عنوان حیاتی‌ترین صنعت جامعه بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حدود 70 شرکت‌کننده در مساحت 2500 متر مربعی نمایشگاه غرفه‌های خود را دایر و ساعت بازدید علاقه‌مندان هم از 10 تا 17:30 خواهد بود.

وی افزود:  همزمان با ایام برگزاری این نمایشگاه 4 روزه نشست‌ها و جلسات تخصصی مرتبط با موضوع نمایشگاه با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی برپا می‌شود ،همچنین دو دوره آموزشی نرم افزار تجهیزات پزشکی و مانیتورینگ علایم حیاتی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

هوشنگ‌ نژاد با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی به‌صورت مستقیم به ما تحویل داده نمی‌شود، تاکید کرد: یکی از راه‌های خروج از تحریم‌های ظالمانه و گذر از شرایط نامطلوب فعلی برگزاری نمایشگاه‌ها بوده و خدا را شاکریم که این مشکلات مانع تعطیلی نمایشگاه بین‌المللی مشهد نشده و با همراهی مسئولان مرتبط و متولی نمایشگاه‌های تخصصی در موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وزیر بهداشت مجوز راه اندازی ربات سرجری را به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، تبریز و شیراز اعطا نموده است خاطر نشان کرد: به همین منظور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتاق روبو سرجری راه اندازی خواهد شد.

دکتر محمد رضا دارابی با اشاره به اینکه امروز با استفاده از فناوری های پیشرفته در علم پزشکی، بسیاری از عمل های جراحی با سرعت بیشتر و عوارض کمتری انجام می شود تصریح کرد: باید فناوری های پیشرفته حوزه تجهیزات پزشکی در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد تا در نهایت بیماران از خدمات مطلوب تر و با کیفیت تری بهره مند شوند.

وی ادامه داد:برپایی نمایشگاه های تجهیزات پزشکی  فرصت مناسبی است تا ضمن ایجاد زمینه برای تسهیل ورود تجهیزات پزشکی به دانشگاه ها، مردم نیز با جدیدترین تجهیزات و پیشرفت های این حوزه آشنا شوند.

دکتر دارابی با بیان اینکه در کشور در حوزه تجهیزات پزشکی اقدامات موثر و خوبی رخ داده است، تصریح کرد: در مشهد مقدس نیز کارخانه هایی تاسیس شده است که در ساخت تجهیزات پیشرفته از جمله سی تی اسکن، دستگاه های بیهوشی و سرنگ های پیشرفته وارد شده اند و این نشان دهنده آن است که ایرانیان با استفاده از نبوغ خود می توانند از مشکلات عبور کنند و تکنولوژی  را توسعه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز