استاندار آذربایجان غربی :

ضرورت قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی و رانت خواران

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۲:۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۶۲۴۸۸
ضرورت قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی و رانت خواران
استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند عدالت را بدور از ملاحظات سیاسی در جامعه برقرار کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در آیین تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان گفت: مهمترین وظیفه قوه قضاییه، پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و برقراری عدالت است، مردم نیز از دستگاه قضا انتظار دارند عدالت را در جامعه بدور از ملاحظات سیاسی برقرار کند.

وی با بیان اینکه مردم دستگاه قضا را پناهگاه خود می دانند، افزود: یکی از مهمترین عواملی که می تواند رضایت و اعتماد مردم به نظام را افزایش دهد، همین عملکرد مثبت دستگاه قضا در صیانت از حقوق مردم و ساری و جاری نمودن عدالت در جامعه است.

شهریاری تصریح کرد: بحث امنیت نیز با عملکرد دستگاه قضا گره خورده است؛ مردم امنیت نخواهند داشت مگر اینکه در پناه یک قوه قضاییه عادل، مقتدر و مدافع حقوق مردم، زندگی کنند.

وی اظهار کرد: هر چه عملکرد دستگاه قضا شفاف تر باشد به همان میزان نیز رضایت عمومی بیشتر و وجدان عمومی قانع تر خواهد شد، و این مساله را خوشبختانه در عملکرد قوه قضاییه بویژه در ماه های اخیر که با اقتدار لازم با مفاسد اقتصادی برخورد نموده شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن اینکه از قوه قضاییه خواست مقتدرانه و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند، افزود: قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی و رانت خواران که آسیب های جدی به سرمایه اجتماعی نظام وارد می کنند، باید مقتدرانه برخورد و در اسرع وقت به پرونده این افراد رسیدگی کند.

افزایش اختیارات روسای کل دادگستری های استان و کوتاه شدن فرایند دادرسی از دیگر درخواست هایی بود که مقام عالی استان در این مراسم مطرح نمود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود، از خدمات و زحمات آقای حیدری رییس کل پیشین دادگستری استان آذربایجان غربی قدردانی و برای آقای گروسی رییس کل جدید دادگستری استان آرزوی توفیق نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز