کیوان کاشفی:

تصویب FATFنقش حائز اهمیتی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۴:۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۶۲۵۴۹
تصویب  FATFنقش حائز اهمیتی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد

به گزارش خبرگزاری برنا: کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنعت معدن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بدون شک مسئله FATF نباید به لحاظ اقتصادی این‌قدر پیچیده می‌شد. اما در چند ماه گذشته به یک مسئله حیاتی در اقتصاد کشور تبدیل و اظهارنظرهای متفاوتی درباره آن ابراز شد. به طوری که برخی از اظهارنظرها این شائبه را ایجاد کرد که برخی از اهمیت پذیرش قوانین بین‌المللی در ارتباطات اقتصادی مطلع نیستند.

او  افزود: متأسفانه اشتباه درجایی رقم خورد که بعضی از مسائل تخصصی که باید در جلسات خصوصی بررسی شود به عرصه عام کشیده و همین باعث می‌شود تا هرکسی اجازه اظهار نظر درباره آن مساله تخصصی را به خود بدهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت معدن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بدون شک،تصویب لایحه CFT و پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نقش حائز اهمیتی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد و همین امر باعث خواهد شد تا اقبال کشورهای مختلف هم برای برقراری روابط اقتصادی با ایران بیشتر شود.

کاشفی ادامه داد: در برهه‌ای که ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و فشار این کشور برای منزوی کردن ایران در عرصه اقتصاد و سیاست بیشتر و بیشتر می‌شود، عدم تصویب FATF بهانه‌ای برای اتحادیه اروپاست تا بدون اینکه مسوولیتی متوجه آنها باشد از وعده‌ها و تعهداتی که در قبال ایران و برجام داده‌اند، شانه خالی کنند.

او افزود: اما تصور نمی‌کنم با جلسه هفته جاری مجلس و تصویب آخرین لایحه این کنوانسیون بین‌المللی، موضوع FATF تمام‌شده باشد. از این جای کار به بعد وظیفه نهادهای تخصصی ازجمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است تا از آثار و نتایجی که FTAF می‌تواند برای اقتصاد کشور داشته باشد، شفاف‌سازی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز