به مناسبت هفته کودک انجام گرفت؛

برگزاری مسابقه ادبی با موضوع "دوچرخه "درکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پلدختر

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۴:۵۱:۲۷
کد خبر: ۷۶۲۵۹۲
برگزاری مسابقه ادبی با موضوع دوچرخه درکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پلدختر
صبح روز سه شنبه به مناسبت هفته ملی وروز جهانی کودک یک مسابقه ادبی با موضوع دوچرخه ودوچرخه سواری در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ در این مسابقه ادبی  که با همکاری مشترک   هیئت دوچرخه سواری ،کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،کتابخانه عمومی ،اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  پلدخترو با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه شهید کاظمی 1 برگزار شده بود ،دانش آموزان با نوشتن متن ادبی در خصوص دوچرخه ودوچرخه سواری درک و شناخت ورابطه خودرا با این وسیله ورزشی ،تفریحی زیست محیطی   بیان کردند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پلدختر در حاشیه این مسابقه ادبی به خبرنگار برناگفت: این کانون با برگزاری مسابقات ادبی وایستگاه های نقاشی در موضوعات مختلف به رشد وپرورش ذهن وخلاقیت کودکان ونوجوانان در رابطه با موضوعاتی که سطح زندگی آنها را ارتقا می دهد کمک می کند.

 

 بتول شریف زاده با اشاره به هفته ملی کودک وبرنامه های درحال اجرای این کانون در سطح شهرستان ، افزود: دوچرخه سواری به خاطر جایگاهش در نزد کودکان ونوجوانان از جمله موضوعات مهم وقابل توجهی است که تصمیم گرفیتم یک روز از برنامه های هفته کودک را با همکاری هیئت دوچرخه سواری پلدختربه آن اختصاص دهیم.

او تصریح کرد: دانش آموزان  حاضر در این برنامه با استفاده از قوه خلاقه خود درک وشناخت خود را از دوچرخه ودوچرخه سواری به وسیله نوشتن مقاله ادبی  نشان دادند.

شریف زاده یادآورشد:دوچرخه برای کودکان جاذبه زیادی دارد ومسلما نوشتن ونقاشی کشیدن در باره آن جذابیت زیادی برای کودکان ونوجوانان دارد.

همچنین رییس هیئت دوچرخه سواری پلدختر در حاشیه این برنامه ضمن تبریک به مناسبت  هفته کودک گفت: دوچرخه  ودوچرخه سواری یکی از اصلی ترین موضوعات دنیای کودکان ونوجوانان است که بخشی  جذابی از زندگی  خانواده ها وکودکان والبته خاطرات بزرگترها را تشکیل می دهد.

رضا جودکی نژاد با بیان اینکه رابطه دنیای کودکی با دوچرخه یک سرمایه برای توسعه ورزش دوچرخه سواری محسوب می شود ،افزود: با توجه به استعدادیابی در رده های پایه ورزش دوچرخه سواری  می توان روی این سرمایه  مهم برای کشف استعدادها در این ورزش حساب بازکرد.

او با بیان اینکه دوچرخه سواری  علاوه بر بعد ورزشی وسرگرمی  دارای ابعادمختلف  فرهنگی وزیست محیطی وشهری نیز می باشد ،تصریح کرد: ورزش دوچرخه سواری به خاطر شرایط زیست محیطی امروز شهرها وسبک زندگی امروزی نیازمند فرهنگ سازی است.

او با بیان اینکه رابطه با دوچرخه ودوچرخه سواری درمیان مردم پلدختر باید در همه سنین تا بزرگسالی تداوم داشته باشد ،خاطر نشان کرد: ما با برگزاری این مسابقات هنری وفرهنگی وهمایشات مختلف درصدد نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری درسطح شهرستان هستیم .

جودکی نژاد با تقدیر از زحمات  مسئولین ودست اندرکاران کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان پلدختر به خاطر حمایت از این برنامه  ،تاکید کرد: امیدواریم با همت وحمایت مسئولین از این ایده ها وبرنامه ها شاهد توسعه وارتقا هرچه بیشترفرهنگ  وورزش شهرستان از جمله دوچرخه سواری باشیم.

 غلامرضا محمودی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کتابخانه عمومی پلدختر نیزدر این مراسم گفت: کودکان ونوجوانان آینده سازان اصلی کشور هستند و برگزاری اینگونه مسابقاتی می تواند باعث شکوفایی استعدادهای آنان در زمینه های گوناگون و ازجمله ورزش دوچرخه سواری شود.

 

 علی محمد قهرمانی رییس کتابخانه های عمومی پلدختر نیز گفت: همچنان که کتاب وقصه گویی در حوزه کودکان نقشی  ویژه ایی ایفا می کند  دوچرخه  نیز جایگاه ویژه ایی در نزد کودکان دارد.

او افزود: کتابخانه عمومی پلدختر از تمامی ایده های فرهنگی وورزشی حمایت می کند وما در این راستا سال گذشته در هفته کتاب همایش دوچرخه وکتاب را با همکاری هیئت دوچرخه سواری پلدختر برگزار کردیم وامسال نیز این همایش رادر هفته کتاب  برگزار خواهیم کرد.

به گفته قهرمانی رابطه  مردم شهرستان با دوچرخه وکتاب باید علاوه بر دوران کودکی در  تمامی سنین  بزرگسالی نیز وجود داشته باشد.

همچنین اسماعیل میخک بیرانوند رییس شورای بخش مرکزی پلدختر نیز تاکید کرد: امیدواریم این برنامه ها در سطح روستاهای شهرسشتان نیز توسعه پیدا کند ودر این زمینه آمادگی هرگونه همکاری  را داریم .

برپایه این گزارش؛ این  مسابقه  با حضور مسئول وکارکنان کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان ،مدیرومعلمان دبستان شهید کاظمی1، رییس هیئت دوچرخه سواری پلدختر ،رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ورییس اداره کتابخانه های عمومی پلدخترورییس شورای بخش مرکزی شهرستان  برگزارشد .

 گفتنی است در این مراسم به 5 نفر از  اعضا برگزیده مسابقه ادبی از طرف هیئت دوچرخه سواری شهرستان  جوایزی اهدا شد.

لازم به ذکر است در این مراسم کتاب داستانی " زرد مشکی "  اثر اسماعیل عموزاده خلیلی   واز تولیدات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که در موضوع دوچرخه نوشته شده است به دانش آموزان معرفی شد.

همچنین فرداچهارشنبه  این مسابقه در بخش پسران برگزار خواهدشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز