فرماندار کرمانشاه:

۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۵:۲۸:۲۱
کد خبر: ۷۶۲۶۳۰
۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برنا: فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت: خواهان پیگیری و مساعدت بنیاد مسکن در راستای آزادسازی اقساط بعدی احداث واحدهای روستایی زلزله‌زده هستیم.

n83

او افزود: بیش از 21 میلیارد تومان تسهیلات بانکی تاکنون به صاحبان واحدهای تعمیری ناشی از زلزله 7/3 ریشتری این شهرستان پرداخت شد.

 فرماندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در راستای بررسی مهم‌ترین موانع بازسازی روستاهای زلزله‌زده این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما ضرورت دارد هرچه سریع‌تر بنیاد مسکن اقساط بعدی وام‌های مصوب را آزاد کند تا متقاضیان در کمترین زمان ممکن و قبل از فرا رسیدن فصل سرما خانه‌های تخریب شده را احداث و تکمیل کنند.

رنجبر ادامه داد: همچنین بیش از 9میلیارد تومان کمک بلاعوض و هشت میلیارد و 500 میلیون تومان وام معیشتی به واحدهای مسکونی زلزله‌زده در حوزه شهرستان کرمانشاه پرداخت شده است.

او افزود: تاکنون دو هزار و 180 واحد برای احداث به بانک‌ها معرفی شده است که بیش از یک‌هزار و 315 واحد عملیات اجرایی را شروع کرده‌اند و 65 میلیارد و 400میلیون تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: با تکمیل عملیات احداث این واحدها، واحدهای مقاوم‌سازی شده در حوزه شهرستان کرمانشاه به بیش از 10 هزار واحد خواهد رسید.

رنجبر ادامه داد: استفاده از فرصت زلزله باعث شد تا بسیاری از واحدهای روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شوند.

او افزود: زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12هزار و 386 مصدوم داشت.

فرماندار کرمانشاه گفت: این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده‌اند.

رنجبر ادامه داد: قرار است 53 هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌‌زده کرمانشاه هزینه شود که البته بیشتر این اعتبار برای احیای زیر ساخت‌های عمومی و دولتی است.

او افزود: استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و دوهزار و 622 روستاست که به اعتقاد استاندار کرمانشاه «مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته به زلزله ‌زدگان استان کرمانشاه از نظر سرعت تصویب و حجم اعتبارات، بی‌سابقه بوده است.»

 

 

نظر شما