مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

تالاب پته‌خور شهرستان نمین منطقه شکار ممنوع شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۷۶۲۷۱۵
تالاب پته‌خور شهرستان نمین منطقه شکار ممنوع شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ بر اساس پانزدهمین صورت‌جلسه کمیته فنی مناطق شکار ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تالاب پته‌خور شهرستان نمین به عنوان منطقه شکار ممنوع تصویب و اعلام شد.

به گزارش برنا،محمد خداپرستدر جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:بر اساس پانزدهمین صورت‌جلسه کمیته فنی مناطق شکار ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تالاب پته‌خور شهرستان نمین به عنوان منطقه شکار ممنوع تصویب و اعلام شد و قوانین شکار ممنوع در این منطقه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تالاب پته‌خور نمین با مساحت چهار هزار و 400 هکتار، تالابی طبیعی است که در محدوده شهرستان نمین واقع شده است، افزود: تالاب شکار ممنوع پته‌خور در طبقه‌بندی تالاب‌های ایران جزو تالاب‌های دشتی سیلابی محسوب بوده که از به هم پیوستن سرشاخه‌های قره‌سو حاصل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: این تالاب به دلایلی از قبیل ارزش‌های زیستگاهی و اکوتوریستی، حضور پرندگان مهاجر با اهمیت بین‌المللی و تامین معیشت جوامع محلی از تالاب‌های مهم طبیعی استان محسوب می‌شود و حفاظت از آن از مسائل مهم به شمار می‌رود.

خداپرست با اشاره به اینکه این تالاب زیستگاه گونه مهاجر و در حال انقراض درنای سیبری است، گفت: با توجه به اینکه تالاب پته‌خور به عنوان سایت استراحتگاهی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و نیز زیستگاه فصلی گونه‌های پرندگان شکاری از جمله بالابان و شاهین محسوب می‌شود از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر همکاری و مشارکت مردم در حفاظت از این تالاب طبیعی بیان کرد: انتظار می‌رود مردم و دوستداران محیط زیست هرگونه تخلف در این مناطق را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 اطلاع‌رسانی کنند تا برخوردهای لازم و قانونی با متخلفان در این حوزه انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز