مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

سهم آقایان و بانوان باید در ورزش برابر باشد / فعالیت ورزشی خانواده‌ها نیازمند افزایش است

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۷:۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۶۲۷۶۳
سهم آقایان و بانوان باید در ورزش برابر باشد / فعالیت ورزشی خانواده‌ها نیازمند افزایش است
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: باید با فراهم کردن امکانات برای حضور بیشتر بانوان در ورزش و همچنین افزایش برنامه‌های ورزش همگانی خانواده‌ها را بیشتر به سمت ورزش سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های پهناور و مهم کشور است که با وجود ۲۸ شهرستان و کلانشهر مشهد در بخش سرانه ورزشی متاسفانه با کمبود‌های قابل ملاحظه‌ای رو به رو است، که در این زمینه ما باید به عنوان یک اولویت فعالیت‌های خودمان را آغاز کنیم و در برنامه‌ای چندساله به سطح مطلوب برسیم.

وی افزود: ورزشکاران سازمان یافته استان ۳ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که این آمار هم با توجه به جمعیت خراسان رضوی مطلوب ما نیست و باید با طرح‌های کوتاه مدت فضای مناسبی را جهت فعالیت بیشتر خانواده‌ها در ورزش فراهم کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: بانوان استان تقریبا ۵۰درصد جمعیت کل استان را به خود اختصاص می دهند انتظارمان این است که این آمار در ورزشکاران سازمان یافته هم مشخص باشد، اما دو برابر جمعیت بانوان سازمان یافته، آقایان سازمان دهی شده‌اند که باید تلاش کنیم طی دوسال این آمار به یک آمار قابل قبول، در حدود پنج درصد جمعیت استان برسانیم.

فتاحی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش استان با توجه به اینکه بیشترین جمعیتی که در ورزش همگانی فعالیت دارند بانوان هستند قطعا باید روی توزیع عادلانه امکانات در بین بانوان متمرکز شویم و اختیارات بیشتری به حوزه بانوان داده شود و فضا را برای حضور بانوان در میادین ورزشی و ورزش کردن در پارک ها با رعایت شئونات شرعی و ایمنی فراهم کنیم تا خانواده ها راحت تر ورزش کنند.

وی تاکید کرد: اگر بانوان ورزش کنند در آینده نزدیک یک خانواده بزرگ ورزشی داریم چون سایر اعضای خانواده هم به ورزش روی می آورند و قطعا سهم ورزش در سبد خانواده افزایش می یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص ورزش همگانی بیان کرد: باتوجه به اعتبارات خوبی که وزارت ورزش و جوانان در طی سال‌های اخیر که حاصل تعامل دولت با مجلس و نمایندگان بود اختصاص دادند، کمک شایانی به ورزش شده است؛ عمده این اعتبارات در حوزه همگانی هزینه می‌شود که این یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در بحث ورزش همگانی است، ما نیز روی این موضوع تمرکز ویژه خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز