فقط ۱۰ درصد زرشک درمیان در داخل استان به فروش می‌رسد

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۰:۲۸:۴۹
کد خبر: ۷۶۲۸۹۱
فقط ۱۰ درصد زرشک درمیان در داخل استان به فروش می‌رسد
مدیر جهاد کشاورزی درمیان از آغاز برداشت زرشک از باغات شهرستان درمیان خبر داد و گفت: تقریبا 90 درصد این محصول در خراسان رضوی و 10 درصد باقیمانده در بازار مرکز استان به فروش می ‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ وحید ضیائیان احمدی گفت : سطح زیر کشت زرشک در شهرستان درمیان 2661 هکتار است که 2281 هکتار، بارور است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت غیر بارور، 380 هکتار است، افزود: زمان برداشت از اواسط مهرماه امسال آغاز خواهد شد و تا اواخر آبان ماه جاری ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به اینکه شهرستان درمیان رتبه سوم زرشک را در سطح استان در سال گذشته داشته است، تصریح کرد: سال گذشته 3300 تن زرشک در شهرستان درمیان تولید شده است.

ضیائیان احمدی ادامه داد: امسال پیش بینی می ‌شود 3 درصد افزایش تولید داشته باشیم و تولید به 3400 تن برسد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین میزان عملکرد در سطح بارور زرشک به ازای هر هکتار تقریبا 1350 کیلوگرم است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت زرشک شهرستان مربوط به بخش قهستان است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به اینکه فروش این محصول در بازار مرکز استان و خراسان رضوی است، تصریح کرد: تقریبا 90 درصد این محصول در خراسان رضوی و 10 درصد باقیمانده در بازار مرکز استان به فروش می ‌رسد.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه آفت‌هایی مانند شته، تریپس، پروانه برگخوار و زنبور سرشاخه خوار این محصول را تهدید می ‌کنند، یادآور شد: بیماری‌هایی چون زنگ جادویی زرشک، عارضه لکه برگی و پوسیدگی طوقه در کمین این محصول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز