معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی:

مشکلات ۲۲۰ واحد صنعتی استان مرکزی بررسی شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۳:۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۶۲۹۲۴
مشکلات ۲۲۰ واحد صنعتی استان مرکزی بررسی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: در سال جاری مشکلات 220 واحد تولیدی و صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی در حاشیه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، بیان کرد: امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی مشکلات 13 شرکت طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی عمده مشکلات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان مرکزی را مرتبط با سازمان تامین اجتماعی، اداره مالیات، بانک‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و شهرداری عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است آن دسته از مشکلاتی که از طریق ستاد قابل رفع است کمک لازم اعمال شود و مسائل و مشکلات دیگر که توسط ستاد امکان رفع آن وجود ندارد و لازم است که بنگاه‌های اقتصادی راسا در جهت رفع مشکلات اقدام کنند.

فرخی با تاکید بر اینکه واقعیت این است که امروز در شرایط سخت‌تری نسبت به سال‌های گذشته قرار داریم و بنگاه‌های اقتصادی باید با دقت و حساسیت بیشتری مسائل را پیش ببرند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید تمام تلاش خود را برای مساعدت به واحدهای دارای مشکل به کار گیرند تا با رفع مشکلات، کار تولید ادامه یابد.

وی اضافه کرد: در سال جاری مشکلات 220 شرکت در ستاد تسهیل و ر فع موانع تولید استان مطرح شده است که 285 مصوبه داشته است و تاکنون 170 مصوبه اجرایی و باقی در دست اجرا و پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکلات شرکت‌هایی که در استان قابل رفع نیست به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال می‌شود که در آنجا با حضور دستگاه‌های اجرایی ملی و استان درصدد رفع مشکلات اقدام می‌شود، افزود: به منظور تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، شرکت‌ها از طریق سیستم بورس اقدام می‌کنند البته در این بورس نقاط ضعفی وجود ندراد که استان درصدد جمع‌بندی و دسته‌بندی مشکلات است و در مواقعی که شرکت‌ها با بورس جهت تامین مواد اولیه به توافق نرسند استان به موضوع ورود می‌کند.

وی توزیع 5 هزار تن آلومینیوم در استان را از جمله ورود استان به موضوع رفع نیاز صنایع عنوان کرد که منجر به رضایت شرکت آلومینیوم و مصرف‌کنندگان و صنایع مرتبط شد و گفت: خوشبختانه با رفع مشکلات بورس موضوع تامین مواد اولیه حل شد و اگر مشکلات ادامه یابد استان ورود خواهد کرد.

فرخی در خصوص کارگروه رونق تولید بیان کرد: در سال جاری هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سیستم بانکی برای استان مرکزی مصوب شده است که به واحدهای صنعتی و تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا کمک می‌شود، همچنین تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ بهره پایین و تسهیلات خوداشتغالی و مشاغال خانگی ویژه مددجویان نهادهای حمایتی نیز از جمله راهکارهای کمک به تولید و اشتغال است.

 

 

نظر شما