دبیر انجمن رباتیک دانشگاه رازی کرمانشاه:

ساز وکار انجمن رباتیک باید به صورت پروژه محور باشد

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۵:۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۶۳۰۹۱
ساز وکار انجمن رباتیک باید به صورت پروژه محور باشد
مرکز آموزش جوار دانشگاهی(SCD) با سه کارگاه آموزشی رباتیک، کشاورزی و کارآفرینی با حضور، رئیس دانشگاه رازی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در پردیس دانشگاه رازی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دبیر انجمن رباتیک دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: انجمن رباتیک از ارگان‌ها، نهادها و صنایع خارج از دانشگاه پروژه اخذ می‌کند و بنا به نیاز متقاضی، کار انجام می‌شود.

او در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: مرکز  توسعه شایستگی حرفه‌ای دانشجویان، آموزش کلاس‌های آزاد زیرنظر مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه رازی، در سه حوزه کاری رباتیک، کارآفرینی و کشاورزی با همکاری  سازمان فنی و حرفه‌ای از 21 مهرماه اقدام به برگزاری کلاس مهارت‌آموزان دارد.

احسان پورمحمدشهریه دانشجویان دانشگاه رازی نیز گفت: انجمن رباتیک دانشگاه رازی سال 79 تشکیل شده و در سال 2006 رتبه سوم رباتیک جهان را کسب کرده است علاوه برآن کسب مقام‌های برتر دیگری هم داشته که آخرین آن‌ها مقام نخست مسابقات کارون کاپ کشوری بوده است.

او به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره کردو افزود: ساز وکار انجمن باید به صورت پروژه محور باشد در این راستا از ارگان‌ها، نهادها و صنایع خارج از دانشگاه پروژه اخذ می‌شود و بنا به نیاز متقاضی کار انجام می‌شود.

 پورمحمد ادامه داد: در نخستین روز ثبت‌نام، 75 نفر در رشته رباتیک، 34 نفر کارآفرینی و 20 نفر کشاورزی ثبت‌نام انجام شده است.

او افزود: آن‌طور که این مسؤول می‌گوید، ثبت‌نام اینترنتی و حضوری متقاضیان تا شنبه آینده ادامه دارد.

فرزاد مظفری مسؤول حوزه مرکزSCD دانشگاه رازی کرمانشاه نیز گفت: این مکان فعلاً به صورت کارگاهی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

او درباره ربات پرنده کوادکوپتر افزود: این رباط قابلیت شناسایی و پردازش مکان، طراحی نقشه محیط، ماموریت‌پذیری در شرایط جوی نامساعد و مجهز به دوربین پردازش‌گر تصویر است.

مسؤول حوزه مرکزSCD دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه متراژ کارگاه را حدود 60 متر اعلام کرد و گفت: این کارگاه با هزینه منابع داخلی دانشگاه راه‌اندازی شده است.

براساس این گزارش، در ادامه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه رازی کرمانشاه و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه امضا شد.

محمد‌ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تا مهارت تاکید نشود، توانمندی دانش‌آموختگان بالا نمی‌رود، اظهار داشت: لازم است این برنامه‌ها با تحقیقات و در سطح بالا اجرایی شود.

 او افزود: اگر دانشجو هدف خود را به خوبی دنبال کند در آینده وارد صنعت که شد، می‌تواند تئوری‌ها را نقد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز