رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

میزبانی اراک از سفیر ازبکستان در ایران

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۹:۵۵:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۷۹۰
میزبانی اراک از سفیر ازبکستان در ایران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: اراک در 22 و 23 مهر ماه جاری میزبان «بهار عبداله یف»سفیر کشور ازبکستان در ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «منوچهر توسطی» گفت: سفیر ازبکستان در ایران به همراه «اکرام هییت بایف» دبیر اول و «امید بابایف» رایزن بخش بازرگانی جمهوری ازبکستان به اراک سفر می کنند.

وی ادامه داد: این سفر با رایزینی و دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی و با هدف افزایش سطح همکاری بین این استان با کشور ازبکستان و معرفی ظرفیت صنعتی و کشاورزی اراک تدارک شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: اجرای مراحل تکمیلی تولید مشترک در ازبکستان و استان مرکزی، هموار کردن مسیر ورود کالاها و خدمات و چگونگی حضور واحدهای تولیدی صنعتی استان در بازار کشور ازبکستان از دیگر اهداف این سفر است.

وی بیان کرد: ملاقات با استاندار مرکزی، نشست مشترک با فعالان اقتصادی و اعضای این اتاق و بازدید از 2 واحد صنعتی این استان از مهمترین برنامه های سفر 2 روزه سفیر ازبکستان به شهر اراک است.

سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای دانمارک، اندونزی، اوکراین و بنین از ابتدای امسال تا کنون به شهرستان اراک و استان مرکزی سفر کرده اند.

ازبکستان با 447 هزار و 400 کیلومتر وسعت و 33 میلیون نفر جمعیت از کشورهای آسیای مرکزی است که مرز مشترک با افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان دارد.

ازبکستان دارای چهارمین ذخیره بزرگ طلا در جهان است و سالانه ۸۰ تن طلا از معادن استخراج می‌کند که در این زمینه رتبه هفتم دنیا را دارد و ذخایر مس ازبکستان نیز در جهان دهم و ذخایر اورانیوم دوازدهم است.

ازبکستان از تولیدکنندگان بزرگ پنبه است و کشاورزی ازبکستان 26 در صد از نیروی کار را استخدام کرده و 18 از تولید ناخالص ملی این کشور نیز از کشاورزی است.

بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز