استاندار سمنان:

فعال شدن فرودگاه ها توسعه را در استان رونق می بخشد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۶۳۷۹۱
فعال شدن فرودگاه ها توسعه را در استان رونق می بخشد
استاندار سمنان گفت: عملیاتی شدن فرودگاه های استان نقش مهمی در توسعه همه جانبه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید شهاب الدین چاوشی روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری با حضور محسن حاج میرزایی دبیر هیات دولت، افزود: با عملیاتی شدن فرودگاه شاهرود و سمنان شاهد صادرات محصولات تولیدی استان خواهیم بود.

استاندار سمنان با تاکید بر وجود وفاق و همدلی در استان، بیان کرد: هویت فرهنگی و مذهبی این استان در خدمت به زائران امام رضا(ع) است که باید منشا وحدت اجتماعی هم قرار گیرد، یکی از افتخارات مردم استان از گذشته، میزبانی از زائران امام رضا(ع) است و طرح عنوان دیار دارالمرحمه برای استان، عامل وفاق و همبستگی است.

وی گفت: برپایی موکب ها اقدام مناسبی در جهت خدمت به زائران حرم رضوی است و فضیلت خدمت به زائران که در گذشته بوده باید همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد قابل توجه دانشگاه ها، نیروی های فرهیخته و تحصیل کرده فرصت خوبی برای رشد استان سمنان در زمینه های مختلف است، بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، افزایش مهارت آموزی بستری برای اشتغال آفرینی متقاضیان تعریف شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود یکی از هدفگذاری های دستگاه های اجرایی استان است، افزود: سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی استان سمنان یکهزار و 180 میلیارد ریال بود که تاکنون یکهزار و 240 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

استاندار سمنان با اشاره به زمینه سازی بخش های مختلف برای مدیریت مصرف آب، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید سطح تحت پوشش سامانه های تحت فشار آبیاری در اراضی کشاورزی 16 هزار و 200 هکتار بود، و با تلاش این دولت 16 هزار و 700 هزار هکتار مساحت سامانه آبیاری نوین در استان افزوده شده است.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: کویری بودن استان ظرفیتی برای به کارگیری انرژی خورشیدی و تولید برق است که با هدایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، بخش اعظمی از نیروی برق کشور از انرژی خورشیدی کویر قابل تامین است.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل ارزی، نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان توانسته بخش از موانع اقتصادی و اداری را حل و فصل کند.

چاوشی با اشاره به گستره جعرافیایی استان سمنان، یادآور شد: سمنان استانی چهار فصل است و با بهره مندی از این ظرفیت شاهد رشد و توسعه صنعت گردشگری در استان خواهیم بود.

به گفته وی، در استان سمنان در حوزه های ارتباطات، مسائل فرهنگی، اشتغال و گردشگری، گام های قابل قبولی برداشته شده اما نیازمند توجه بیشتری است.

چاوشی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در ذخایر معدنی، اضافه کرد : استفاده از ذخایر غنی مواد معدنی به رشد و توسعه اقتصادی استان کمک می کند.

استاندار سمنان ادامه داد: تغییر الگوی کشت بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و باید با توسعه کشت گلخانه ای و محصولاتی کم آب بر، به مدیریت مصرف آب در استان در بخش کشاورزی بیشتر کمک شود.

در نشست شورای اداری استان سمنان، محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

 

نظر شما