مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران خبر داد:

آزادی ۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۶۴۳۴۰
آزادی ۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، نیکوکاران استان تهران، ۵۴ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در شهرستان‌های رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان آزاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان تهران، منوچهر رحمانی در این باره اظهار کرد گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ۲۳ نفر از زندانیان اسلامشهر که ۲۲ نفر مرد و یک نفر زن بود، چهار میلیارد و ۱۰۴ میلیون و ۵۲ هزار تومان بدهکار بودند، آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود: ۲۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد نیز در شهرستان بهارستان، مبلغ چهار میلیارد و ۴۵۵ هزار و ۵۶۰ هزار تومان و ۵ نفر زندانی نیز در شهرستان رباط کریم، مبلغ ۹۵ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بدهی داشتند. 

وی ادامه داد: از این مبلغ ۳۵۸ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان در اسلامشهر، ۷۰میلیون و ۱۲۸ هزار تومان در بهارستان و ۲۰ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان توسط خود شاکیان که خواستار رسیدن به حق خود و آزادی زندانی و بازگشت به جامعه بودند، بخشیده شد.

رحمانی همچنین گفت: نیکوکاران تهرانی که همیشه خود پیگیر نجات زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد هستند، در مناسبتهای مختلف مذهبی بیش از ایام دیگر، با کمکهای خود تمام یا قسمتی از بدهی آنان را پرداخت می کنند و در این راه نقش اساسی را بر عهده دارند. بخش دیگر کمکها، مربوط به تسهیلات بلند مدت بانکهای عامل ملی، تجارت، رفاه و صادرات با سود کم، صندوق خسارتهای بدنی و موافقت دستگاههای قضایی با اعسار زندانیان نیازمند است.

رحمانی با اشاره به دیدگاه والای انسانی اسلام و ائمه اطهار در خصوص مهلت به بدهکار معسر و کمک به آزادی آنان گفت: اعتقاد نظام اسلامی بر این است که زندان نباید محل نگهداری بدهکاران کم توان باشد، در این خصوص، ستاد دیه همواره، سعی در آزادی زندانیان بی بضاعت با جرایم غیرعمد را داشته، در این زمینه نیکوکاران می توانند در تمام ایام سال، با واریز مبالغ هر چند اندک به این طرح کمک نموده تا گامهای اصلاح و تربیت با توانمندی بیشتر برداشته شود. 

براساس این گزارش، خیرین جهت اهدای کمک های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۸۷۰ و یا مراجعه حضوری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، نبش اعرابی ۶، پلاک ۲۵، طبقه سوم و همچنین به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران (نشانیwww.tehipro.ir ) و یا لینک اطلاع رسانی @tehipro با فعالیتهای این نمایندگی و نیز نحوه ارسال کمکهای مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز