معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت شدیدا به دنبال توسعه آبیاری نوین در استان است

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۹:۱۲
کد خبر: ۷۶۴۳۷۷
دولت شدیدا به دنبال توسعه آبیاری نوین در استان است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به توجه ویژه دولت به رونق بخش کشاورزی در آذربایجان غربی گفت: توسعه آبیاری نوین در استان از برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی مراد اکبری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه پروژه آبیاری بارانی در آغ چای شهرستان چایپاره افزود: این طرح در 62 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در حوضه آبریز ارس و زاب در دست اجراست.

وی این پروژه را شاهکار مهندسی در طول تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: توسعه سامانه های نوین آبیاری در اراضی آبی در افزایش تولید و ارتقای بهره وری آب کشاورزی موثر است.

اکبری بیان کرد: طی سال گذشته در سطح 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور طرح های آبیاری تحت فشار اجرا شد.

وی افزود: چند پروژه بزرگ آبیاری تحت فشار در کشور در حال اجراست که شامل طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان و ایلام، 227 هزار هکتاری در غرب و شمال غرب کشور و پروژه 46 هزار هکتاری در زابل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این بازدید، گفت: این طرح از پیشرفت 99 درصدی برخوردار است و اجرای شبکه فرعی آبیاری بارانی پروژه طرح آغ چای دشت چایپاره در 2 هزار و 465 هکتار از اراضی زراعی این منطقه اجرا می شود.

اسمعیل کریم زاده گفت: تاکنون بیش از 58 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی درباره تداخل اراضی ملی و مستثنیات اراضی واقع در منطقه آزاد ماکو نیز گفت: در راستای احقاق حقوق بهره برداران این مناطق لازم است این موضوع خارج از نوبت حل و تعیین تکلیف شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور اراضی و مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور با هدف بررسی روند عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری بارانی طرح آغ چای دشت چایپاره از این منطقه بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز