" خادمی" در ستاد اربعین لرستان:

احترام به شعائر مذهبی و تسهیل‌گری آن از وظایف حکومت اسلامی است/راهپیمایی اربعین برند شیعه در سطح بین‌المللی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۶:۴۴:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۵۰۳
احترام به شعائر مذهبی و تسهیل‌گری آن از وظایف حکومت اسلامی  است/راهپیمایی اربعین برند شیعه در سطح بین‌المللی است
استاندار لرستان گفت: راهپیمایی اربیعین تبدیل به یک برند برای شیعه در سطح بین‌المللی شده است .

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی روز یکشنبه  درجلسه  ستاد اربعین حسینی لرستان با تقدیر  از همه کسانی که در بهتر اجرا کردن این مراسم مهم مذهبی اظهار کرد: از وظایف حکومت اسلامی احترام به شعائر مذهبی و تسهیل‌گری آن است، بدین روی وظیفه الهی، شرعی و فردی مسلمانان است که در این کار مشارکت کنند.

خادمی  با بیان اینکه طی سال‌های قبل، استان به خوبی در راهپیمایی بزرگ میلیونی اربعین حسینی ظاهر شده و با توجه به گزارش ارائه شده همچنان خوب اقدام کرده است، تصریح کرد: لرستان به لحاظ کارخانجات و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متفاوت از دیگر استان‌های بزرگ است که بخش بزرگی از کارها را آن‌ها به عهده بگیرند، بنابراین عمده کار بر دوش مردم است.

او گفت: ما باید در سه مقطع داخل استان، مرز مهران و کشور عراق برای ایجاد موکب اقدام کنیم، در این راستا نیز سهمیه‌هایی برای آن درنظر گرفته شده که در هر شهر و منطقه با توجه به توانایی‌ها و استعدادهای موجود اقدام می‌شود.

خادمی با بیان اینکه در مورد موضوع اربعین با توجه به تقسیم کار ملی سه بخش کار را به عهده داریم، خاطر نشان کرد: ابتدا بخش عادی آن که ارائه خدمات و فراهم کردن امکانات زیرساختی و حمل و نقل است و بخش دیگر کارهای مردمی بوده که جریان اصلی است و شامل استفاده از کمک‌های مردمی برای برپایی این مراسم بزرگ است.

اوبا بیان اینکه بخش سوم کار مربوط به آبروی استان است، یادآورشد: به دلیل شرایط خاص استان ممکن است بعضی از کارها را نتوان انجام داد که مدیران با استفاده از امکانات و توانایی‌های خود می‌توانند کمک کنند تا کارها به نتیجه برسند و این نیز منافاتی با بخش اول و دوم کار ندارد.

خادمی بیان  کرد: نظم لازمه انجام بهتر کار است و هماهنگی داخلی باید به درستی انجام شود؛ موکب‌های داخلی با دستگاه‌ها به‌ویژه نیروی انتظامی و شهرداری در ایجاد نظم هماهنگ کنند.

او تصریح کرد: در رابطه با بیرون استان تعهدات دستگاه‌ها، نهادها و همچنین موکب‌های داوطلب بررسی شود و در صورت داشتن کسری دیگر سازمان‌های استان کمک کنند تا نگذاریم آبروی استان خدشه‌دار شود.

خادمی تاکید کرد: موکب مرز مهران به دلیل داشتن زیرساخت‌ها در سال‌های قبل به‌عهده عزیزان سپاه است و در صورت داشتن کمبود‌ها کمک خواهد شد تا به خوبی خدمت رسانی کنیم.

 

نظر شما