صدور ۱۰ هزار ویزای اربعین در البرز

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۳:۰۲:۱۶
کد خبر: ۷۶۴۸۱۵
صدور ۱۰ هزار ویزای اربعین در البرز
مدیر حج و زیارت البرز از صدور حدود 10 هزار ویزای اربعین برای زائران این استان تا یکشنبه دراین استان خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛عباس دمیرچی گفت : صدور ویزا از هفته گذشته توسط نمایندگی کنسولگری عراق مستقر در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 16 هزار البرزی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند، اظهار داشت: ثبت نام برای دریافت ویزا تا 2 روز قبل از اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیرحج و زیارت البرز تاکید کرد که زائران اربعین برای دریافت ویزا نیازی به حضور در محل کنسولگری ندارند و بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دفاتر زیارتی هیچگونه وجه نقدی رد و بدل نمی شود، گفت: زائران بایستی مبالغ مورد نظر برای صدور ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کرده و پس از تکمیل نام نویسی در سامانه سماح با در دست داشتن گذرنامه و 2 قطعه عکس به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

دمیرچی اضافه کرد: هزینه ای که باید به صورت اینترنتی از طریق سامانه سماح پرداخت شود شامل روادید، بیمه و پزشکی اربعین معادل ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان تعیین شده است.

وی افزود: دفاتر زیارتی و کنسولگری تا پاسی از شب در تلاش هستند تا به بهترین نحو خدمات به زائران ارایه دهند.

مدیر حج و زیارت استان البرز در خصوص میزان ثبت نام زائران، گفت: خوشبختانه از زمانیکه هزینه ی ویزای اربعین کاهش یافت، نام نویسی ها بیشتر شده است.

دمیرچی بیان داشت: افرادی که قبل از کاهش قیمت ویزا اقدام به نام نویسی کرده بودند، مابه التفاوت قیمت ویزا به آنان برگردانده می شود.

وی به زائران اربعین توصیه کرد که مراحل نام نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند تا برنامه ریزان بتوانند در اسرع وقت تمهیدات مناسب را فراهم کنند.

کنسولگری عراق مستقر در استان البرز سال گذشته برای 35 هزار زائر ویزای اربعین صادر کرد.

استان البرز45 دفتر زیارتی مجاز دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز