رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان:

باید جریمه محتکران متناسب با جرم و بازدارنده باشد

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۶۴۸۳۵
باید جریمه محتکران متناسب با جرم و بازدارنده باشد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با ارائه گزارشی درخصوص تخلفات و پرونده‌های احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه کالاهای حساس و ضروری اظهار کرد: باید جریمه‌های محتکران بازدارنده باشد و بر فروش اموال و کالاهای احتکار که از انبارها و واحدهای صنفی کشف می‌شود نظارت لازم و دقیق صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهروز اسودی در جلسه کمیته استانی مبارزه با احتکار و اختفاء کالا بر ضرورت تقویت گشت‌های مشترک بازرسی ویژه مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در استان تاکید کرد .

وی با بیان اینکه تمامی کالاهایی که در انبارهای احتکار کشف می‌شود به عنوان کالای احتکار شده ضبط می‌گردد، تصریح کرد: علاوه بر 25 قلم کالایی که در سبد کالایی مردم اولویت اول و جز کالاهای اساسی محسوب می‌شود ، کلیه کالاهای کشف شده در انبارهای احتکار کالا به عنوان کالای احتکار شده ضبط و برابر با قانون برخورد می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی در جهت شناسایی انبارهای احتکار کالا افزود: سازمان صمت استان با همکاری دستگاه‌های زیربط و عضو ستاد مبارزه با احتکار از قبیل تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌ها اقدام به بازرسی از انبارهای کالای اساسی خصوصا مواد غذایی، نهاده‌های دامی، لوازم یدکی و ساختمانی و ...می‌کنند. .

اسودی از اجرای مرحله دوم طرح سامانه جامع انبارها در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا باید شناسه‌دار باشند و انبارهای فاقد شناسه و همچنین انبارهایی که نسبت به اعلام موجودی کالا اقدام نکرده‌اند به عنوان انبارهای احتکار کالا محسوب می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز