۳ هزار روحانی، مامور تبلیغ زائران پیاده

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۸:۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۵۰۹۰
۳ هزار روحانی، مامور تبلیغ زائران پیاده
با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه فرهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: سال گذشته زائران پیاده دهه آخر صفر در قالب 2381 کاروان و بیش  از 401 هزار نفر وارد مشهد مقدس شدند  که بیش از 100 هزار نفر آنها را زائران اتباع خارجی تشکیل می دادند.

وی افزود: بیشترین تعداد زائران در محدوده سنی 20 تا 50 سال قرار داشتند که 60 درصد زائران را به خود اختصاص می داد و از مجموع 401 هزار زائر 54 درصد  مردان و 46 درصد زنان بوده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بالاترین میزان  زائران پیاده با 75 درصد از خراسان رضوی و پس از آن با 19 درصد از خراسان شمالی به مشهد مقدس مشرف شده اند.

حسینی عنوان کرد: از حیث میزان تحصیلات ، 20 درصد زائران دارای تحصیلات  دانشگاهی و تکمیلی ؛ 69 درصد در حد متوسطه و 11 درصد نیز بیسواد بوده اند.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی تبلیغی در نظر گرفته شده برای سال جاری، گفت: تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ در مبدا، مسیر و مقصد زائران پیاده را در بیش از 2500 کاروان به انجام خواهند رساند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ضمن اینکه محصولات فرهنگی برای کاروان های زائران پیاده در نظر گرفته شده است؛ این محصولات برای زائران در سنین مختلف، مبلغان و مسئولان کاروان ها و ایستگاه ها متفاوت خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: بدرقه همه کاروان ها از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و امسال در قالب گروه های آوای رضوان و 20 گروه هنری فعالیت های خوب و مناسب هنری برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.

وی افزود: ضمن اینکه تعداد 282 ایستگاه بین راهی و بیش از 500 ایستگاه در داخل شهر مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را به انجام خواهند رساند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: شعار راهبردی امسال زائران پیاده دهه آخر صفر :«همراه با امام در برابر دشمنان»خواهد بود.

حسینی گفت: دو سامانه خدمت افتخاری یکی تحت عنوان «خادمیاران» توسط آستان قدس رضوی ، که تا کنون موفق به ثبت نام و ساماندهی 23 هزار خادم افتخاری شده و سامانه «خدمت»  توسط شهرداری مشهد که سال گذشته در قالب این سامانه ، خدمات افتخاری خوبی به زائران پیاده را ساماندهی کرده اند، نیز امسال فعال خواهند بود. این سامانه ها دست کم 30 نوع خدمت افتخاری را تعریف و در  قالب آن از خدمات داوطلبانه مردم استفاده خواهند کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز