مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیز وزارت جهاد کشاورزی

دوران آبیاری به روش های سنتی به پایان رسیده است

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۵۲۵
دوران آبیاری به روش های سنتی به پایان رسیده است
مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیز وزارت جهاد کشاورزی گفت:زمانی تولید محصول کشاورزی مقرون به صرفه است که با آب کمتر بیشترین میزان محصول در واحد سطح تولید شود. وی بر گسترش سیستم های نوین آبیاری میکرو تاکید کرد و اظهار داشت: دوران آبیاری به روش های سنتی به پایان رسیده است.

به گزارش برنا، حسین اصغری افزود: استان اردبیل قابلیت و توانمندی های بسیار بالایی در کشت انواع محصولات زراعی و باغی دارد.
وی افزایش بهره وری به ازای آب مصرفی را یکی از مهم ترین اهدافی دانست که با جدیت در استان اردبیل دنبال می شود.
اصغری همچنین تنوع بخشی به ارقام کشت شده سیب زمینی را ضروری دانست و افزود: در استان اردبیل با توجه به شرایط متنوع اقلیمی باید ارقام خاص مطابق با شرایط آب و هوایی کشت شود تا بهترین کیفیت را در تازه خوری داشته باشند.
وی افزود: مدیریت عوامل خسارت زا از جمله بید سیب زمینی نیز باید با جدیت اعمال شود ، مدیریت آبیاری ، تغییر زمان کشت و برداشت و بکارگیری توصیه ها و راهنمایی های مروجان می تواند بیش از پیش باعث شکوفایی این زراعت مهم و حساس در منطقه باشد. 
استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه تولید سیب زمینی رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده و قطب فعال در تولید سیب زمینی کشور است.
استان اردبیل با تولید حدود 800 هزار تن حدود 15 تا 20 درصد سیب زمینی کشور را تولید می کند که از لحاظ کیفیت ، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز