معاون استاندار اردبیل:

شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۲۰:۳۷
کد خبر: ۷۶۵۸۰۲
شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می شود
معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید حامی جریان حذف کاغذ و شفاف سازی است و شفاف سازی باعث کاهش و از بین رفتن فساد در جامعه می شود.

به گزارش برنا،بهمن حسین زاده در اولین همایش نظام اداری استان اردبیل که با همکاری نهاد ریاست جمهوری در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد اظهار کرد: زندگی سبزو طبیعت سبز با کاهش بروکراسی اداری و حذف کاغذ در سیستم اداری امکان پذبر می شود.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک یکی از اهداف دولت ها در جهان است افزود:دستگاه های اجرایی و دبیرخانه ها باید با تکیه بر فضای اینترنتی  و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت الکترونیکی کردن سیستم اداری نهایت تلاش خود را انجام دهند.

حسین زاده با اشاره به اینکه در حوزعلم و فن آوریit انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است گفت:طبق اصل سوم قانون اساسی خدمات اطلاع رسانی صحیح باید صورت گیرد و نباید در حوزه it ایستا بود بلکه می بایست پیوسته آنلاین و بروز حرکت کنیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نقشه راه را برای توسعه سیستم الکترونیکی ترسیم کرده و تمام زیرساخت ها مهیا شده است در واقع خدمات الکترونیکی دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به دولت با بسترسازی مناسب و توسعه اتوماسیون اداری خیلی از مشکلات گذشته را برطرف کرده است.

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل پیشخوان های دولتی و پست بانک های روستایی را از جمله خدمات الکترونیکی دولت به ملت دانست و اظهار کرد:در ادارات دولتی میز خدمت راه اندازی شده است و درصدد هستیم میز خدمت الکترونیکی را در سیستم های اداری راه اندازی کنیم تا از تراکم مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی کاسته شود.

وی افزود: در حال حاضر خدمات دولت به دولت (G2G) بصورت مناسبی بین دستگاه های دولتی انجام می شود و زیرساخت های لازم نیز برای خدمات دولت به شهروندان (G2C)در استان انجام شده و دستگاه های اجرایی بایستی نسبت به تقلیل فرایندها و الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات ارایه شده به شهروندان اقدام نمایند و همچنین از ظرفیت های دفاتر پیشخوان دراین زمینه استفاده  کرده و نسبت به ارایه خدمات الکترونیکی در میزهای خدمت به شهروندان اقدام نمایند.

 

بهمن حسین زاده اهمیت نظام اداری در استان اردبیل را یاد آور شد و گفت: حذف کاغذ و دستگاه های مرتبط با کاغذ در ادارات، شفاف سازی، کاهش فساد اداری، تسریع در روند اجرای کارهای اداری، مسئولیت پذیری کارکنان و دریافت کد رهگیری توسط متقاضیان جزء اهداف اصلی این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل افزود:در کارگروه های رفع موانع مشکلات احتمالی بررسی می شود و استان اردبیل آمادگی دارد پایلوت طرح های نظام اداری در کشور شود.

حسین زاده با بیان اینکه در عصراطلاعات و دانایی هستیم گفت:در بحث اقتصادی نیز می توان با ایجاد اپلیکیشن های حرفه ای محصولات کشاورزی و تولیدی خود را در اقصی نقاط کشور بدون واسطه به فر.ش رساند.

در این همایش مدیرکل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل اداری و مالی استانداری اردبیل و دوتن از اساتید برجسته استان به تشریح این رویداد الکترونیکی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز