استاندار خراسان رضوی :

فرمانداران به عنوان نماینده حاکمیت باید با همه بخش ها تعامل کنند

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۴۶:۲۳
کد خبر: ۷۶۵۸۱۸
فرمانداران به عنوان نماینده حاکمیت باید با همه بخش ها تعامل کنند
استاندار خراسان رضوی گفت : فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت و حاکمیت در شهرستان ها باید بتوانند با همه بخش ها تعامل کرده و بر وحدت و انسجام عملکردی میان دستگاه ها و قوای مختلف در حوزه شهرستان بیافزایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در همایش و دوره آموزشی معاونین فرمانداران و بخشداران استان با بیان اینکه اعتماد مردم سرمایه ما ، نظام و میراث و امانت بر جای مانده از امام خمینی (ره) و شهدا و مایه عزت و سربلندی کشور است که امروز مورد تهاجم نرم دشمن قرار گرفته است .

 وی عنوان کرد : پاسداری و حفاظت از این میراث و امانت وظیفه همه ماست و باید نسبت به مسائل و مشکلات مردم حساس بوده و همه توان و تلاش خود را برای حل این معضلات به کار گیریم در غیر اینصورت به وظیفه خود عمل نکرده ایم.

 وی ادامه داد : همه ما از اعم از استاندار ، مدیران کل ، فرمانداران و بخشداران همه در صف مقدم تعامل با مردم باید بدانیم که نقش بسیار موثری در ارتباط با مردم داشته و باید پیوند و ارتباط خود را با مردم بیش از گذشته تقویت کرده و بر گستره این ارتباط افزوده و مسائل مردم را از نزدیک درک و تدبیر و چاره اندیشی نماییم.

رشیدیان اظهار کرد : تهدیدات دشمن و راهبردی که امروز دنبال می کند فشار از پایین و اختلاف در بالاست که به مفهوم جدا کردن مردم از نظام و از بین بردن اعتماد و انسجام جامعه به مسئولان خود و کارآیی نظام است.

وی با بیان اینکه دشمن با این تلاش ها می خواهد هیمنه و اقتدار نظام را خدشه دار کند، افزود : باید مراقب عمل خود باشیم، مبادا سهوی با آنان همراهی کنیم.

وی اظهار کرد : در این میان فرمانداران می توانند نقش مهمی در حفظ وحدت ، تعامل و هماهنگی با سایر قوا و بخش ها داشته باشند زیرا همه ما جزئی از بخش های مختلف نظام هستیم و باید هم راستا با هم در یک جهت عمل نماییم.

 وی در ادامه تصریح کرد : در عین حال این تعامل با بخش خصوصی هم باید قوی و نزدیک باشد چرا که قرار است فضای کسب و کار و فعالیت اقتصادی و عمرانی را برای آبادانی کشور و رفاه مردم فراهم کنیم و کار و مسائل مردم وقتی حل می شود که این تعامل و ارتباط دوسویه با همه بخش ها برقرار شود.

 وی اظهار کرد : امروز بزرگترین راهبرد دشمن اختلاف افکنی و ایجاد ناامنی است و در این شرایط برای مقابله با دشمن باید بر عکس عمل نموده و همه تلاش و توان خود را برای رفع زمینه های اختلاف ، موانع کار وتلاش به کار بسته و زمینه رفاه مردم را فراهم کنیم .

 وی با تاکید بر اینکه رفاه برای مسئولان امر پسندیده ای نیست ، افزود : اما تامین رفاه مردم امری ضروری است و همه تلاش های ما برای حیات طیبه مردم است و تسطیح مسیر زندگی آنان مسیری توام با آرامش و رفاه انسان ها وظیفه همه ماست.

وی در عین حال با بیان اینکه باید در مسیر حق استقامت و توصیه به صبر کنیم ، افزود : باید در جایگاه و مسئولیت خود در برابر مسائل و مشکلات مقاوم بوده و با خداباوری و خودباوری برای خدمت به مردم و توسعه کشور همت نماییم که در این صورت دشمن راه به جایی نمی برد.

 وی تصریح کرد : از سویی هر یک از ما در هر رده ای که هستیم باید وظیفه خود را به درستی انجام داده و آن را به دوش دیگران بار نکنیم .

 وی ادامه داد : باید هر مدیری حوزه مسئولیت خود را به درستی بشناسد واولویت ها و شرایط و نحوه مدیریت و پردازش این مباحث و مسائل و نیز آثار تصمیمات خود را به خوبی شناخته و امور را تدبیر کند.

 استاندار تصریح کرد : امروز دشمن فشار اقتصادی ، سیاسی وامنیتی را در کنار جنگ روانی با بهره گیری از نارسایی ها و نارضایتی های درونی دنبال می کند از این رو باید نسبت به شناسایی نارسایی ها و مسائل و تدبیر آنها اقدام کنیم .

   وی با اشاره به برخی اختلاف نظرها در سطح جامعه در زمینه اف. ای. تی .اف افزود : باید توجه کرد که در این زمینه نباید دچار افراط و تفریط شویم و این موضوع باعث اختلاف و درگیری بین ما شود.

وی تصریح کرد : افراط و تفریط نمی تواند واکنش مناسبی به این موضوع باشد زیرا قرار است کشور را بر اساس عقلانیت و تدبیر اداره کنیم ،از این رو نباید اجازه دهیم تصورات ، ما را به انحراف و اشتباه بکشاند زیرا دشمن در کنار فشار از پایین ، در پی اختلاف در بالاست و نحوه برخورد و عملکردها می تواند منشا اختلاف در بالا و تحقق هدف دشمن شود و امروز بیش از هر زمان باید مراقبت کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز