عضو فراکسیون امید مجلس:

انزوای آمریکا از دستاوردهای مهم برجام است/ مبارزه با پولشویی به نفع شفاف‌سازی در اقتصاد است

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۵۳:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۸۲۰
انزوای آمریکا از دستاوردهای مهم برجام است/ مبارزه با پولشویی به نفع شفاف‌سازی در اقتصاد است
محمود صادقی گفت: پیوستن به FATF به نفع اقتصاد کشور ماست و مقابله با جرائم سازمان‌یافته را نیز اثرگذارتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛صادقی که  به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان این دانشگاه درباره  fatf  سخن می گفت  ،مبارزه با پولشویی را به نفع شفاف‌سازی هرچه بیشتر در اقتصاد ایران دانست واظهار کرد: یکی از موضوعات این است که باید با اقتصاد زیرزمینی و غیررسمی و ثبت نشده مبارزه کنیم و همچنین فرارهای مالیاتی نداشته باشیم و متأسفانه بخشی از حجم اقتصاد ایران از نوع اقتصاد زیرزمینی است که وجود تحریم‌های ظالمانه‌ی استکبار جهانی نیز به تقویت اقتصاد زیرزمینی کمک می‌کند».

او یکی از علل گسترش مؤسسات مالی و اعتباری مشکل‌دار را که باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی‌ها در جامعه شدند ناشی از تبعات عدم شفاف‌سازیهای کافی مالی دانست وافزود:  پیوستن به fatf باعث شفاف سازی هرچه بیشتر نظام مالی و بانکی  می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس  تصریح کرد: متأسفانه fatf اعلام کرده بود ایران جزء کشورهای لیست سیاه است و همین باعث می‌شود که ما نتوانیم حتی با دوستان خودمان هم ارتباطات مالی و بانکی راحت و مورد نیاز را داشته باشیم و به همین علت، پیوستن به fatf یک ضرورت برای اقتصاد ایران است.

صادقی بیان کرد: پیوستن به fatf به نفع اقتصاد کشور ماست و مقابله با جرائم سازمان‌یافته را نیز اثرگذارتر می‌کند که به نفع کشور است و همچنین مبارزه با باندهای مواد مخدر نیز مؤثرتر خواهد شد».

به گفته این نماینده مجلس پولشویی به این صورت است که منشأ پولهای نامشروع و کثیف با روشهای در ظاهر قانونی، به شکل و قالب قانونی درمی‌آیند که پیوستن به fatf باعث مقابله اثرگذارتر با پولشویی می‌شود و فضای کسب و کار را سالم تر  می کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مبارزه با پولشویی باعث افزایش بهره‌وری در اقتصاد و همچنین دیگر پیامدهای مثبت همچون کاهش تورم و کاهش بیکاری می‌شود و پولشویی، یک تهدید جدی برای حیات جمعی هر جامعه‌ای است».

صادقی  اضافه کرد: همیشه باید در سیاست خارجی کشور، براساس سه اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت اقدام نماییم».

او افزود:«مشکلات را باید با مردم در میان گذاشت و کمربندها را باید محکم ببندیم و مثل دوران دفاع مقدس، در برابر نظام سلطه و زورگویی آمریکا بایستیم و البته در این میدان نباید منفعل باشیم».  

 صادقی عنوان  کرد:«الان آمریکا در انزواست و همین در انزوا بودن آمریکا، از دستاوردهای مهم برجام و برای ما یک موفقیت مهم است».

او ادامه داد:«در طول 4 دهه گذشته، تلاشهای زیادی برای ایجاد عدالت و رفع تبعیض انجام شده است اما هنوز در برخی حوزه‌های مدیریتی با نبود یا  ضعیف‌بودن مدیریت علمی، روبه‌رو هستیم».

عضو فراکسیون امید مجلس گفت:«نتیجه‌ی مدیریت علمی در هر حوزه‌ای، آن است که برنامه‌ها، عادلانه، متوازن و پایدار خواهند بود».

نظر شما