مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تاکید کرد:

ضرورت همکاری گروه‌های اجتماعی برای تقویت گفتگوی خانواده و بین نسلی

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۵:۵۴:۲۳
کد خبر: ۷۶۵۸۴۵
ضرورت همکاری گروه‌های اجتماعی برای تقویت گفتگوی خانواده و بین نسلی
"ناهید پرویزپور" بر ضرورت همکاری گروه‌های اجتماعی برای تقویت گفتگوی خانواده و بین نسلی تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری برنااز  لرستان؛ پرویزپور در جلسه توجیهی طرح ملی گفتگوی خانواده و بین نسلی که در شهرداری خرم‌آباد برگزار شده بود، اظهار کرد: پناهگاه و مامنی سالم‌تر و با اهمیت‌تر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه مراقبت کند وجود ندارد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح استفاده از محققان و صاحبان اندیشه در راستای بررسی وضعیت خانواده و چالش‌هایی که با آن درگیر است؛ بوده تا شناسایی شوند و با مساله یابی مشکل‌ها و تحلیل داده‌ها راه حل‌های مناسب ارائه شود.

پرویزپوربا اشاره به اینکه تحولات دنیای امروز در تغییر الگوی خانواده تاثیرگذار است، تصریح کرد: یکی از تحولات مهم، انقلاب دیجیتال و رسوخ فزاینده شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌هاست بطوری‌که بسیاری از گفتگوهای خانوادگی نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

او تصریح  کرد: در طول ده سال گذشته گفتگوی خانواده‌های ایرانی از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است. در جوامع شهری نسبت به جامعه روستایی این آسیب جدی‌تر و مشهودتر است.

پرویزپور با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در جامعه ،ادامه داد: اگر خانواده کارکردهای خود را از دست بدهد و یا دچار اختلال شود اعضای خانواده با آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهند شد.

به گفته او  اگر گفتگو بین خانواده تقویت شود بسیاری از مشکلات ناشی از شکاف بین نسلی حل خواهد شد‌.

پرویزپور از همه گروه‌های اجتماعی اعم از سازمان‌های مردم نهاد، احزاب، تشکل‌های سیاسی و صاحب نظران حوزه خانواده درخواست کرد به این مهم ورود کنند تا با ایجاد یک جریان اجتماعی در استان گفتگوی خانواده و بین نسلی تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز