دبیر ستاد اربعین استان خبر داد:

خدمات رسانی ۴۰ موکب استان مرکزی به زائرین اربعین/صدور ۷ هزار ویزا تاکنون

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۹:۳۹
کد خبر: ۷۶۶۰۷۹
خدمات رسانی ۴۰ موکب استان مرکزی به زائرین اربعین/صدور ۷ هزار ویزا تاکنون
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: استان مرکزی در قالب 40 موکب به زائرین ارائه خدمات می کند که امسال پیش بینی شده 28 موکب در خاک عراق و 12 موکب در ایران در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، شازند و همچنین دو موکب هم در شهر مهران در داخل شهر و ترمینال برکت این شهر برپا می‌شود.

به گزارش برنا از اراک، محسن امیدی، در خصوص در پیش بودن مراسم اربعین حسینی و اقدامات شکل گرفته در این راستا، با اشاره به راه اندازی پویش عظیم اربعین افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی استانداری مرکزی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیریت حج‌ و زیارت استان مرکزی امسال برای نخستین بار کنسولگری موقت عراق در استان راه‌اندازی شده است. سال گذشته صدور ویزای استان مرکزی، قم، لرستان و کاشان در استان قم انجام شد اما با ایجاد این دفتر امسال در داخل استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: 40 دفتر فعال در سطح استان وجود دارد تا آسایش مردم جهت تحویل روادید و صدور گذرنامه‌ها فراهم شود، همچنین مردم استان لرستان هم می‌توانند از این کنسولگری موقت به جهت دریافت روادید استفاده کند.

امیدی با اشاره به تعداد ویزای صادر شده در استان، گفت: تا به امروز حدود هفت هزار ویزا به زائران تحویل داده شده و همچنین در حدود 2 هزار ویزا نیز در حال صدور است که به زودی تحویل زائران می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به تدابیر دولت، قیمت ارز برای زائران چهار هزار و 875 تومان در نظر گرفته شد و همچنین برای تامین مابقی هزینه‌ها، جهت تهیه دینار هزینه‌ها به قیمت آزاد محاسبه می‌شود که تا به امروز برای هر هزار دینار مبلغ 13 هزار تومان مشخص شده که ممکن است با توجه به وضعیت اقتصادی، این عدد تغییر پیدا کند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: ستاد اربعین استان از چندین ماه پیش به ریاست استاندار تشکیل شده که در این رابطه هم چندین جلسه کلی با مدیران و اعضای ستاد برگزار شده است، در این ستاد 13 کمیته با عنوان‌های مختلف تشکیل شده که از میان این کمیته‌ها، کمیته حمل و نقل بیش از نیاز موجود پیش‌بینی اتوبوس را با قیمت مصوب مشخص شده انجام داده‌ و  نسبت به سال گذشته افزایش قیمت زیادی وجود ندارد.

امیدی در پایان گفت: در حدود یک هفته است که استان مرکزی به عنوان نخستین استان‌ها در شهر مهران در حال خدمت رسانی و ساماندهی امور است. 

 

نظر شما