استاندار لرستان:

ارزش افزوده کشاورزی در لرستان ۶ هزار میلیارد تومان است/کشاورزان استان برای همکاری در اجرای طرح "ایکاردا" توجیه شوند

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۵:۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۶۶۱۸۹
ارزش افزوده کشاورزی در لرستان  ۶ هزار میلیارد تومان است/کشاورزان استان برای همکاری در اجرای طرح ایکاردا  توجیه شوند
سیدموسی خادمی گفت: پروژه ارتقای امنیت غذایی استان باید جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی  روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد زراعت استان  که با حضور عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود ،با بیان اینکه مطالعات زراعتی کار مهم و بین‌المللی محسوب می شود که برای کشاورزی استان ضروری است،اظهارکرد: اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی در حوزه کشاورزی یک کار مهم و بین المللی است.

او حوزه کشاورزی در لرستان را مهم عنوان کردو  افزود: کشاورزی در همه جا مهم و در لرستان نیز اهمیت زیادی دارد چراکه ارزش افزوده کشاورزی در استان ما حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

خادمی با بیان اینکه با توجه به بارندگی این منطقه مستعد کشت دیم است، گفت: مهم‌ترین مشکل اقتصاد کشاورزی ما معیشتی بودن آن است، بنابراین اگر نتوانیم آن را به پس‌انداز و افزایش درآمد نسبت به هزینه برسانیم این بخش دچار تحول نخواهد شد.

او یادآورشد: کشاورزان استان برای همکاری در اجرای طرح "ایکاردا" در راستای افزایش درآمد کشاورزان و همچنین دوری از کشاورزی معیشتی بادی توجیه شوند.

خادمی تصریح کرد: کشاورزان باید در بحث مکانیزاسیون و تکنولوژی‌های جدید کشت به شرایط بهتری دست پیدا کنند.

او اضافه کرد:  لرستان یکی از هدف‌های این طرح است و اگر در دو حوزه بذر و مکانیزاسیون کار کنیم طبق گزارش ارائه شده سه ساله اگر حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شود قریب ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش درآمد ایجاد خواهد شد، از این رو می‌تواند رشد و توسعه در این بخش را رقم بزند.

به گفته  استاندار لرستان جهاد کشاورزی ترکیب کشت استان را با توجه به سازگاری با محدودیت‌ها در استان مانند سال قبل بررسی و اجرایی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز