همزمان با روز جهانی عصای سفید و به همت شهرداری اردبیل؛

همایش پیاده‌روی روشندلان در شورابیل برگزار شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۵:۲۵:۰۸
کد خبر: ۷۶۶۱۹۶
همایش پیاده‌روی روشندلان در شورابیل برگزار شد
همزمان با روز جهانی عصای سفید همایش پیاده‌روی روشندلان به همت شهرداری اردبیل در مجتمع تفریحی شورابیل برگزار شد.

به گزارش برنا،حمید لطف‌اللهیان در  حاشیه همایش پیاده‌روی روشندلان  در شورابیل تصریح کرد:  روز ایمنی عصای سفید صرفا مختص روشندلان نیست بلکه مناسبتی برای یادآوری همگان است تا جامعه بینای شهر نیز مشکلات و مسائل روشندلان را درک کنند.

وی افزود: مدیریت شهری اردبیل به دلیل درک متقابلی که از این قشر داشته، اقدام به برگزاری گردهمایی و همایش پیاده‌روی نابینایان در مجموعه شورابیل کرده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: برخی مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر، از جمله مسائل مربوط به حمل و نقل و تردد روشندلان جامعه، نشان می‌دهد که باید دست در دست هم شهر را برای سهولت زندگی روشندلان آماده کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم به درک کاملی از این قشر جامعه برسیم و با احترام به همه افرادی که به نوعی نقص جسمانی دارند حق شهروندی را در قبال آنان ادا کنیم.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه نابینایان  از تمامی حقوق شهروندی برخوردارند گفت: حل بخشی از  مسائل و مشکلات این قشر، از جمله تردد آسان نه تنها وظیفه مدیریت شهری است بلکه شهروندان نیز باید توجه ویژه‌ای به آنان داشته باشند.

وی از اهتمام مجموعه شهرداری اردبیل در خصوص رسیدگی به مشکلات نابینایان و معلولان شهری خبر داد و افزود: شهرداری اردبیل اقدامات مناسبی برای تسهیل در رفت و آمد نابینایان از جمله اجرای طرح پازل سکه‌ای در سطح شهر کرده است.

شهردار اردبیل گفت : با تمام توان سعی داریم فضای شهری را به گونه‌ای آماده کنیم که تمامی شهروندان، بدون سختی و مشکلات پیچیده در شهر تردد کنند لذا برنامه‌ریزی شهری باید در اختیار تمامی جامعه باشد و از جمله باید در خدمت کسانی بود که شرایط خاص نیز دارند.

وی گفت: این گردهمایی حداقل‌ترین کار مجموعه شهرداری اردبیل برای روشندلان است و با اینکه قالب همایش دارد اما امیدواریم نتایج پرمحتوایی از آن حاصل شود.

لطف‌اللهیان یادآور شد: مدیریت شهری باید وظیفه خطیر خود را باید در قبال جامعه روشندل بیش از این درک کند و با نهایت تلاش به اقشار مختلف دارای شرایط خاص احترام قایل شود.

شهردار اردبیل اذعان داشت: امیدوارم این همایش با همین صمیمیت در روز و تاریخی دیگر نیز تداوم داشته باشد تا به بررسی مشکلات  بپردازیم زیرا ما تنها به دنبال شهر توسعه یافته نیستیم بلکه رویکرد اصلی این نهاد تربیت  انسان‌های توسعه یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز