رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه:

کمربند ایمنی؛ حایل بین مرگ و زندگی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۳:۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۶۶۳۸۸
کمربند ایمنی؛ حایل بین مرگ و زندگی است
رانندگان با وجود نقص فنی خود و حق تردد، در معابرعمومی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کیومرث غلامی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه درباره خطرات نبستن کمربند ایمنی در داخل شهرها هشدار داد و اظهارداشت: استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ را ٤٠ تا ٥٠ درصد برای رانندگان و مسافران در صندلی جلو کاهش می‌دهد.

او افزود: بستن کمربند  ایمنی  خطر مرگ را ٢٥ درصد برای مسافران صندلی عقب کم می‌کند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: اگر فرد با وجود عدم استفاده از  کمربند ایمنی و در اثر تصادف به بیرون از خودرو پرتاب شود، احتمال مرگ او ٥ برابر افزایش می‌یابد.

سرهنگ غلامی ادامه داد: استفاده از کمربند ایمنی می‌تواند تا ٧٠ درصد آسیب‌های سر و جمجمه و تا ٦٠ درصد، جلوی آسیب‌های جدی در تصادفات را بگیرد.

او افزود: نداشتن کمربند ایمنی ویا نقص در سیستم استفاده از کمربند ایمنی از مصادیق نقص فنی در وسایط نقلیه محسوب می‌شود و رانندگان با وجود نقص فنی حق تردد در معابر عمومی را ندارند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: درحال حاضر استفاده از کمربند ایمنی  برای رانندگان و سرنشینان جلو خودرروها الزامی بوده که توصیه می‌شود شهروندان با توجه به مزیت فروان استفاده  از کمربند ایمنی برای ایمنی خویش حتماً زمان سوار شدن برخودرو ها استفاده نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز