سفر هیئت تجاری و استاندار گلستان به قزاقستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۹:۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۶۶۶۲۳
سفر هیئت تجاری  و استاندار گلستان به قزاقستان
هیئت تجاری از استان گلستان به سرپرستی دکتر «هاشمی»، استاندار، در برنامه‌ای یک روزه به استان منگستائو جمهوری قزاقستان سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از استانداری گلستان، در این سفر یک روزه که دیروز انجام شد، بازرگانان حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و شماری از مدیران اجرایی مرتبط، استاندار گلستان را همراهی کردند.

در این سفر تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه به امضای استانداران گلستان و منگستائو رسید که بر اساس آن آقایان «ایرعالی توغژانوف» و سید «مناف هاشمی» در توافق‌نامه‌ای دوازده ماده‌ای در زمینه مناسبات اقتصادی بلندمدت،‌ تقویت و گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه  براساس منافع متقابل دو استان از دو کشور دوست، با در نظر گرفتن مصالح و اصل برابری توافق کردند.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه طرفین در جهت بهره‌برداری موثرتر از پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه «تجاری - اقتصادی» دو استان در زمینه‌های اقتصادی، بانکی، بازرگانی،‌ گردشگری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، آبزی‌پروری، حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و خدمات فنی، مهندسی، علمی و فناوری به توافق رسیدند.

هم‌چنین در این سفر استاندار گلستان و هیئت همراه بازدیدهایی را از مکان‌های تجاری، اقتصادی و کارآفرین استان منگستائو داشتند.

جلسات مذاکرات B2B بخش دیگری از این سفر بود که در 5 گروه گردشگری و حمل و نقل مسافری(ریلی، هوایی، اتوبوس دریایی)، کشاورزی شامل محصولات پروتئینی، نهاده‌ها و محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری، غلات، توسعه فعالیت‌های بازرگانی، خدمات فنی ومهندسی، صادرات و واردات، همکاری‌های بانکی، مبادلات دانشگاهی، علمی، فناوری و گردشگری سلامت برگزار شد.

قزاقستان یکی از کشورهای تولیدکننده غلات است و استان گلستان با توجه به ظرفیت‌های بندر خشک و منطقه آزاد اینچه‌برون می‌تواند محمل خوبی برای تجارت با این کشور باشد.

روابط فرهنگی گلستان با کشور قزاقستان از گذشته تا به امروز حسنه بوده و سکونت قریب به 6000 قزاق در گرگان با وحدت و همدلی، نشان‌دهنده عمق این روابط است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز