استاندار کرمانشاه:

زیرساخت های بازارچه مرزی پرویزخان توسعه می یابد

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۱:۳۳:۱۹
کد خبر: ۷۶۶۷۴۰
زیرساخت های بازارچه مرزی پرویزخان توسعه می یابد
استاندار کرمانشاه از بهبود و توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی پرویزخان در قصرشیرین با هدف تسهیل در تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و افزایش صادرات از این معبر رسمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هوشنگ بازوند روز جمعه در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی پرویزخان گفت: مسایل و مشکلات موجود در پایانه های مرزی از جمله مرز رسمی و بین المللی پرویزخان در کارگروه ویژه مرز مطرح و برای حل آن تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه سازمان پایانه ها و گمرک قرار بود نسبت به آسفالت بازارچه پرویزخان اقدام کنند که تاکنون در این زمینه اقدام اساسی صورت نگرفته است ، گفت: آسفالت این مسیر یکی از طرح های مهم و زیربنایی است و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به عملیاتی کردن این طرح اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ، بر لزوم نصب درب ریلی حل فاصل مرز ایران و عراق در محل بازارچه رسمی و بین المللی پرویرخان قصرشیرین به منظور تسهیل در تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی تاکید کرد و اظهارداشت: این طرح نیز باید در آینده نزدیک عملیاتی شود.

بازوند ، با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای ایلام و جنوب کشور ، اضافه کرد که با توجه به سرریز شدن کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مرزهای سومار ، پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه ، مسئولان باید تدابیر لازم را برای تسهیل در تردد کامیون های صادراتی به کار گیرند.

وی با اشاره به تردد روزانه 2 هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از بازارچه رسمی و بین المللی پرویرخان بیان کرد: نظارت و کنترل این تعداد کامیون های صادراتی کاری سخت و طاقت فرساست و نیروهای هنگ مرزی در این زمینه تلاش شبانه روزی دارند.

استاندار کرمانشاه پیش از ورود به قصرشیرین، از واحدهای مسکن مهر شهید شیروی سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و سازها و بازسازی مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه قرار گرفت.

بازوند همچنین پس از بازدید از مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب ، در نشست با زلزله زدگان سرپل ذهاب در محل فرمانداری از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت و برای تسهیل در روند ساخت و سازها ، دستوراتی صادر کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.

بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز