صادرات سمنان به ۳۹ کشور جهان/ ارزآوری ۸۱ میلیون دلاری صادرات استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۴:۵۲
کد خبر: ۷۶۶۷۵۱
صادرات سمنان به ۳۹ کشور جهان/ ارزآوری ۸۱ میلیون دلاری صادرات استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات ۱۷۷ هزار تن کالا در شش ماهه ابتدایی امسال در این استان خبر داد و گفت: ۱۷۷ هزار تن کالا از استان سمنان در شش ماهه اول سال جاری به ارزش ۸۱ میلیون و 500 هزار دلار صادر شده است

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهروز اسودی در آستانه روز ملی صادرات با بیان اینکه ارزش هر تن کالای صادراتی در استان ۴۶۰ دلار است، افزود: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل: پودرهای شوینده، سرب، ظروف یکبار مصرف ، سودسوزآور ، کولر آبی ، آلایش غیر خوراکی دام ، هیدرو کربن سبک و ... است .

وی با بیان اینکه صادرات استان به ۳۹ کشور جهان صادر شده ادامه داد: کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا و ...از مهمترین بازارهای هدف صادراتی این استان در 6 ماهه نخست امسال بوده است .

وی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی ارزش وزنی واردات در استان افزود: در 6 ماهه سالجاری هفت هزار و ۱۴۱ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها مواد اولیه کارخانجات، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، ماشین‌های تزریق و ... است که از ۱۸ کشور جهان وارد شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت حمایت از صادرکنندگان در راستای حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: از برنامه‌های بخش صادرات استان در ماه‌های اخیر، پیشبرد فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال ۱۳۹۷ است که همچون سنوات گذشته، همزمان با روز ملی صادرات غیرنفتی، در استان سمنان نیز درحال انجام است .

اسودی ادامه داد: واحدهای فعال تولیدی – صادراتی استان با ارائه گزارشی از اقدامات برجسته خود در امر صادرات کالا در طول یک‌سال گذشته، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مذکور کرده و به زودی از سوی کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی ، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز