قاضی سلماسی حکم جدید داد :

تهیه و مطالعه کتاب بجای حبس و شلاق تعزیری

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۵:۴۵:۵۷
کد خبر: ۷۶۶۷۵۶
تهیه و مطالعه کتاب بجای حبس و شلاق تعزیری
قاضی شعبه103دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس در ادامه احکام فرهنگسازانه خود در اصلاح متهمین اینبار تهیه کتاب برای کتابخانه های عمومی و کتابخوانی را بجای حبس و شلاق تعزیری جایگزین کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن مرادی اوجقاز  قاضی خوش فکر شعبه103دادگاه کیفری 2 شهرستان سلماس پس ازرسیدگی به ماجرای فرد متهم در یک پرونده ، او را به تحمل 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد، اما با توجه به آموزه‌های جرم‌شناختی وکیفرشناختی نوین با مدنظر قرار دادن اعمال مجازات در راستای سیاست فردی کردن مجازات‌ها وندامت متهم، پیش‌بینی اصلاح وی و فقدان سابقه مؤثر کیفری و جبران ضرر و زیان، فرد متهم را مکلف به  اجرای احکام ذیل نمود:

الف : تهیه کتب درسی برای کتابخانه عمومی شهید بهشتی به میزان ده جلد کتاب  

ب : مطالعه کتاب سازگاری با تغییرات زندگی و بهشت یا جهنم انتخاب با شماست و اخذ کتاب های مزبور از کتابخانه عمومی و خلاصه برداری از آن و ارائه خلاصه آن به واحد اجرای احکام کیفری کرد . 

  هادی درستی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلماس در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حکم صادر شده برای نخستین مرتبه است که در شهرستان سلماس اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که صدور چنین احکامی تبدیل به رویه شود.

درستی خاطرنشان کرد: در طول مدتی که با سمت‌های مختلف در حوزه کتابخانه های عمومی مشغول فعالیت بوده ام،با چنین حکمی مواجه نشده  و این برای من جای خرسندی بسیاری دارد و از صمیم قلب امیدوارم که در وهله نخست بتوانیم مردم را متوجه اهمیت کتاب و کتاب خوانی کرده و روزی برسد که همگان کتابخوان واقعی شوند .

رییس اداره کتابخانه های عمومی سلماس بیان کرد: آمارها نیز نشان از آن دارد که چنین احکامی تاثیرات مثبتی در کاهش وقوع جرم  داشته و باعث ارایه خدمات مفید در جامعه میشود  و اینگونه احکام  بار روانی مثبت در خود فرد و خانواده‌اش را به همراه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز