به بهانه برگزاری مرحله دوم تور دوچرخه سواری میلاد دو نور به میزبانی این شهر:

شهر مهاجران ایران کوچکی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۲:۵۶:۴۰
کد خبر: ۷۶۶۷۶۷
شهر مهاجران ایران کوچکی است
رئیس شورای شهر مهاجران گفت: برنامه های فرهنگی ورزشی در صدر برنامه های شهرداری و شورای شهر مهاجران بوده، هست و خواهد بود.

به گزارش برنا از اراک- محمد تبرته فراهانی، رئیس شورای شهر مهاجران در حاشیه برگزاری مسابقات دوچرخه سواری میلاد دو نور در گفت و گو با برنا اظهار کرد: شهر مهاجران به دلیل وجود گذرگاهها و خیابانها و منطقه های زیبا، از پتانسیل های خوبی در زمینه برگزاری تورهای دوچرخه سواری برخوردار است و به صورت ذاتی این استعداد در شهر مهاجران وجود دارد.

وی گفت: مسابقات دوچرخه سواری میلاد دو نور در گذشته به صورت بین المللی برگزار می شده است که متاسفانه چندین سال در برگزاری این مسابقات وقفه ایجاد شد.

تبرته فراهانی بیان کرد: به منظور استارات این مسابقات، تور دوچرخه سواری میلاد دو نور امسال با هماهنگی های فدراسیون دوچرخه سواری استان و شهرستان شازند، در سه مرحله به ترتیب در شهرهای اراک، مهاجران و خمین برگزار شد. سال آینده نیز به صورت بین المللی و با میزبانی این استان برگزار می شود.

وی ضمن تاکید به دیدگاه شورای شهر و شهرداری مهاجران از جنبه فرهنگی به برگزاری تور میلاد دو نور، گفت: با همت شهردار مهاجران دکتر محمد رجائیان یک تعداد از بیماران اوتیسمی استان را به اینجا دعوت تا در کنار دوچرخه سواران تور میلاد دو نور رکاب بزنند.

رئیس شورای شهر مهاجران خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ورزشی در صدر برنامه های شهرداری و شورای شهر مهاجران بوده، هست و خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ایجاد بسترهایی در زمینه زیرساخت های ورزشی در این شهر به سالن های ورزشی محدود به پالایشگاه و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: یک سالن ورزشی نیز به همت شهرداری و شورای شهر مهاجران ایجاد شده است، اما با توجه به محدودیت های موجود از نظر تامین منابع مالی در ایجاد سالن های ورزشی جدید از این صنایع انتظار می رود تعامل بیشتری را با شهرداری و شورای شهر داشته و اماکن ورزشی خود را در اختیار شهروندان و ورزشکاران قرار دهند.

تبرته فراهانی ضمن تاکید بر تعاملات خوب اداره کل ورزش و جوانان استان با شهرداری و شورای شهر مهاجران با ورود مدیریت جدید به مجموعه ورزش استان، گفت: مذاکرات و رای زنی های بسیاری با مسئولان استانی و شهرستانی برای احداث مجموعه های ورزشی زیر نظر سازمان ورزش و جوانان انجام شده است. در این راستا زمینی در نظر گرفته شده است و امید این می رود تا پایان سال جاری سفت کاری این مجموعه ورزشی توسط سازمان ورزش و جوانان انجام شود.

وی با اشاره به استعدادهای جوان در شهر مهاجران، گفت: شهر مهاجران ایران کوچکی است و از تمام اقوام و قبایل استانهای مختلف در این شهر زندگی می کنند و استعدادهای مختلفی در بخش ورزش این شهر نهفته است.

رئیس شورای شهر مهاجران گفت: رشد جمعیت شهر مهاجران بین سالهای ۹۰ تا ۹۵ بالاتر از میانگین کل کشور بوده است و جمعیت این شهر به دو برابر رسیده است که اغلب جمعیت جوان را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: درخواست ما از مسئولین ورزش و جوانان استان این است که سرمایه گذاری بیشتری در زمینه فرهنگی و ورزشی به این شهر اختصاص دهند، همچنین مجموعه شهرداری و شورای شهر مهاجران نیز برنامه هایی در راستای احداث سالنهای ورزشی در دستور کار دارد.

به گزارش برنا- تور دوچرخه سواری میلاد 2 نور با چند سال وقفه، امسال در استان مرکزی برگزار شد و سال آینده نیز به صورت بین المللی و با میزبانی این استان برگزار می شود.

مرحله نخست تور دوچرخه سواری میلاد دو نور اراک به مسافت ۱۱۵ کیلومتر در اراک، مرحله دوم این مسابقات به مسافت 120 کیلومتر در شهر مهاجران و

مرحله سوم و آخر تور دوچرخه سواری میلاد دو نور نیز در شهرستان خمین برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز