ستاری خبر داد:

رشد چشمگیر بودجه پارک های فناوری در سال آتی

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۳:۳۳:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۸۳۹
رشد چشمگیر بودجه پارک های فناوری در سال آتی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بودجه پارک های فناوری سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت و امسال نیز این بودجه رشد 30 درصدی داشت.

به گزارش برنا از اراک، سورنا ستاری در جریان بازید از نمایشگاه گل های داوودی در شهرستان محلات در جمع خبرنگاران، با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: در این قانون به بیمه، مالیات، گمرک، سربازی، محل استقرار و کمک های مالی توجه ویژه شده و برنامه های مفصل با 100 شاخص در آن تعریف شده است.

وی افزود: بودجه پارک های فناوری سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت و امسال نیز این بودجه رشد 30 درصدی داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه کسب و کارهای فناور و استارتاپ ها را از برنامه های اولویت دار دولت عنوان کرد و این مهم را تضمین کننده آینده موفق اقتصادی با محور تقویت فناوری و تبدیل ایده به عمل دانست.

ستاری با بیان اینکه سهم و توانمندی بخش خصوصی در حوزه کسب و کار نیازمند تقویت است، گفت: دستیابی به این مهم از جمله اهداف پارک های علم و فناوری است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری موفق به مجموعه ای اطلاق می شود که فرصت سازی برای بخش خصوصی کند؛ برای مثال پارک فناوری پردیس با سرمایه گذاری دولتی پنج درصدی و 80 میلیارد ریالی بخش خصوصی از پارک های موفق محسوب می شود.

وی در ارتباط با تعداد شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: بیش از سه هزار و 600 شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند و هر روز به شمارآن ها اضافه می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ تاکید کرد: توسعه فرهنگی اقتصاد دانش بنیان مهمترین کاری است که این حوزه باید انجام شود که در سال های اخیر به صورت جدی دنبال می شود ولی بخش عمده ای از این اقدامات ایجاد باور در مردم نسبت به اهمیت سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی و ایده پروری است. 

ستاری گفت: ثبت اختراع در نیمه نخست امسال در حوزه بین المللی نسبت به مدت مشابه پارسال 2 برابر شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ ادامه داد: با توجه به حجم اقدامات در دست انجام پیش بینی می شود که ثبت اختراعات بین المللی تا پایان سال میلادی چهار برابر شود و ایران در این حوزه گوی سبقت را از ترکیه برباید.

ستاری در خصوص صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر توضیح داد: سرمایه گذاری های خطرپذیر باید از داخل کسب و کار به عرصه اقتصادی کشور توسعه یابد و این مهم با دستور یا سامانه ایجاد نمی شود.

وی بیان کرد: 12 صندوق خطرپذیر در بورس ثبت شده که هفت صندوق حیات اجرایی یافته است و شماری از آن ها نیز مراحل پایاتی را طی می کنند و امید است که فرهنگ سرمایه گذاری خطرپذیر یه صورت جدی در کشور پیگیری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ در ارتباط با توانمندی محلات در زمینه سنگ نما، ماهی زینتی و گل و گیاه افزود: این شهرستان باید به کانون کارآفرینی در سایه ایده های نو تبدیل شود و در این راستا نیاز است که فرهنگ کسب و کار نوین در این خطه نهادینه شود.

ستاری افزود: محلات با جمعیت 55 هزار نفری کانون مهم کشور در تولید سنگ، ماهیان زینتی و گل و گیاه محسوب می شود و این ویژگی با راهبری برنامه محور و حمایت های اصولی در زمینه کسب و کارهای نوین می تواند در اقتصاد منطقه و کشور تحول آفرین باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری‌ افزود: فرهنگ کارآفرینی از پایه های اصلی اقتصاد دانش بنیان است و اگر این ویژگی در محلات نهادینه شود دستاوردهای بزرگی را در حل چالش بیکاری و تولید ثروت با خود دارد.

دکتر ستاری و هیات همراه در سفر یک روزه به استان مرکزی از واحد فراوری سنگ نما، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی و مرکز دانش بنیان ماهیان زینتی شهرستان محلات بازدید کردند.

 

نظر شما