استاندار لرستان:

به بهره‌برداری رسیدن ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان سال ۹۷ / پرداخت ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی برای پروژه بهارستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۷:۳۸:۱۱
کد خبر: ۷۶۷۰۲۴
به بهره‌برداری رسیدن ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان سال ۹۷ / پرداخت  ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی برای پروژه بهارستان
"سید موسی خادمی " از به بهره‌برداری رسیدن ایستگاه‌های پمپاژ تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خادمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان این خبر  اظهار کرد: از بدو ورود تعدادی از طرح‌های مهم استان که عمدتاً از قبل شروع شده ولی به دلایلی متوقف یا روند پیشرفت آنها کند بود، تحت عنوان پروژه‌های کلیدی اولویت بندی شدند.

او با بیان اینکه از بهمن سال گذشته به طور مرتب این پروژه‌ها در قالب جلسات مختلف رصد و پیگیری می‌شدند، افزود: این پروژه‌ها حدود ۱۱۶ طرح هستند که اکنون تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده‌ است.

خادمی با بیان اینکه شرایط و منابع مالی  در پیشرفت دیگر پروژه‌ها مهم و تاثیرگذار است،تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها ایستگاه‌های پمپاژی هستند که با کمک و تزریق منابع مالی تمام آنها زودتر از برنامه زمان‌بندی شده و تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید که اثر زیادی در توسعه استان خواهند داشت.

او بخش بسیار مهم این طرح‌ها را پروژه‌های سرمایه‌گذاری برشمرد ویادآورشد: حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی به دلیل اینکه زمان تعیین شده و دیگر شرایط آنها تحت اختیار ما نیست، بنابراین دشوار است که طبق زمان‌بندی تعیین شده آنها را کنترل کرد.

خادمی بیان کرد: پروژه‌های کلیدی به طور کلی بخشی عمرانی بوده که شامل حوزه‌های آب، راه، کشاورزی و بهداشت و درمان می‌شوند و تعدادی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که امیدواریم بتوان طبق زمان‌بندی مشخص آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

او ضمن اشاره به پروژه زیرگذر بهارستان ،یادآورشد: کاری به عهده شهرداری گذاشته شده که توانایی تامین منابع مالی آن را ندارد، پیمانکار این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است.

خادمی ادامه داد: در راستای به نتیجه رساندن آن چند کار انجام داده‌ایم  از جمله با مهندسی ارزش انجام شده در این پروژه توانستیم طول و روش‌های اجرایی آن را اصلاح کنیم و از طرفی بخش عمده‌ای از اعتبارات را به صورت نقدی به پروژه تزریق کردیم تا به کار سرعت داده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه امروز تصویب شد ۲ میلیارد تومان به صورت نقدی برای پروژه بهارستان پرداخت کنیم،  تاکید کرد: اقدام دیگری که توانستیم انجام دهیم کمک گرفتن از دستگاه‌های مختلف است و کارهایی مانند پی‌سازی، لایه‌های روسازی راه و آسفالت را از پیمانکار اصلی گرفته و به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار کردیم؛ برای برق نیز از شرکت توزیع برق استان کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم پروژه را به نتیجه برسانیم.

 

نظر شما