پیش بینی برداشت ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع اردبیل

گامی موثر در راستای خودکفایی تولید روغن مصرفی خوراکی

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۷:۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۶۷۰۳۳
گامی موثر در راستای خودکفایی تولید روغن مصرفی خوراکی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال زراعی جاری افزون بر 700 تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش برنا،بهروز آقازاده اظهار کرد: در سال زراعی جدید بیش از 300 هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافت.

وی افزود: میزان تولید کلزا در سال زراعی گذشته در این شهرستان بیش از 420 تن بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری افزون بر 700 تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ادامه داد: امسال بیش از 2 تُن  بذر کلزا در بین 108 زارع این شهرستان توزیع شده و ارقام کشت شده هیبرید نپتون، ناتالی،گارو، روهان و هیدرومیل است.

وی عنوان کرد: از خصوصیات بارز ارقام هیبرید عملکرد بالا در واحد سطح و یکنواختی در رسیدگی محصول است که این موضوع برداشت را راحت‌تر می‌کند.

آقازاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی گسترده در خصوص مزایای کشت کلزا ، تأمین بذور هیبرید و مقاوم به ریزش و سرما با عملکرد بالا و تأمین کارنده‌های کلزا را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترغیب و تسهیل شرایط کشت برای کشاورزان عنوان کرد و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته ،با توجه به رعایت اصول و فنون کشت گیاه کلزا مزارع از سطح سبز مطلوبی برخوردارند.

وی اضافه کرد: دستیابی به نتیجه مطلوب مستلزم ارتباط نزدیک کارشناسان با کشاورزان است و این مدیریت در تمامی مراحل تا برداشت محصول در کنار کشاورزان خواهد بود و در حال حاضر کلزاکاران باید با توجه به توصیه‌های کارشناسان ،اقدام به آبیاری و مبارزه با علفهای هرز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: امید است در تولید این محصول که با خرید تضمینی دولت محترم بصورت نقدی از کشاورزان خریداری می‌شود، گامی موثر در راستای خودکفایی تولید روغن مصرفی خوراکی صورت گیرد و برنامه پیش‌بینی شده توسعه کشت کلزا محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز