مدال آوران طلا از البرز تا جاکارتا / پله پله تا صعود

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۳:۰۲
کد خبر: ۷۶۷۱۳۴
مدال آوران طلا از البرز تا جاکارتا / پله پله تا صعود
​کاروان ورزشی ایران در رقابتهای آسیایی ۲۰۱۸ ستاره های نامداری از البرز را در دل خود جای داده بود، ورزشکاران این استان پس از گذشت ۴ سال از رقابت های ۲۰۱۴ اینچوان امروز با رهاورد 5 مدال طلا و 1 برنز دربازی های آسیایی و 2 طلا و 1 نقره در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، پله به پله را تا صعود طی کرده و ثابت کردند که این استان شایسته نگاه ویژه مسئولان امر است.

به گزارش خبرنگار برنا؛ کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۸۰ ورزشکار را در دل خود جای داده بود که از این بین، ۲۱ ستاره متعلق به البرز بود و این ستارگان موفق به کسب ۵ مدال طلا و یک برنز شدند.

در رقابتهای پاراآسیایی نیز هر سه ستاره البرزی موفق به کسب مدال شدند. از الناز دارابیان ورزشکار دومیدانی کار تا امیر جعفری وزنه بردار شایسته البرزی ، سید یوسف یوسفی و... همگی از جمله ورزشکارانی بودند که در جاکارتا خوش درخشیدند و رهاورد شان 2 مدال طلا و یک نقره بود.

البرز علاوه بر اعزام ورزشکاران زبده و مستعد با رشته های متنوعی نیز در جاکارتا ظاهر شد.

 

 

این دوره از بازیهای آسیایی نیما محبوبی با تیراندازی کمان ، مهدی خدابخشی در رشته تکواندو، علی علی عسگری و محمد گنج خانلو هر دو در رشته دوچرخه سواری ، حسین نوری در کشتی فرنگی، علیرضا کریمی کشتی آزاد، مهرگان خیرالهی با قایقرانی، علیرضا خجسته در رشته جودو ، مسعود جلیلوند ، احمد رضا عیدی و امیر حسین خادمیان در جوجیتسو ، بنیامین قره حسنلو در رشته شنا و سید محمد موسوی والیبالیست البرزی در جاکارتا حضور پیدا کردند.

در کاروان ورزشی بانوان البرزی نیز راحله فارسی با تیراندازی کمان، الهام کاکلی در دو میدانی، پریماه برزگر با شمشیر بازی، الهه پورعبدیان با قایقرانی، ناهید پیرهادی و نسیم محمدی با جوجیتسو و راحله نادری در رشته کبدی به جاکارتا رفتند.

۶ مربی هم در رشته های تیراندازی با کمان، تکواندو، ورزش سه گانه و جوجیتسو همراه این ورزشکاران بودند.

قهرمانان البرز در این دور از رقابت ها ثابت کردند استعدادهای ورزشی این استان خاص و ویژه ای است.

مقایسه کلی رقابت های ۴ سال اخیر اینچوان ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ جاکارتا نیز مبین پیشرفت و جهشی دو برابری در رقابت برای تصاحب مدال های طلایی بوده است.

در این دوره از مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ورزشکاران البرزی راحله نادری در بخش تیمی، رشته کبدی موفق به مدال طلا شد. نیما محبوبی در رشته اندازی با کمان بخش تیمی برنز کسب کرد. الهه پورعبدیان در قایقرانی ، حسین نوری در کشتی فرنگی ، علیرضا کریمی در کشتی آزاد و سیدمحمد موسوی در رشته والبیال موفق به کسب طلا شدند.

با این اوصاف بنظر می رسد صعود کاروان ورزشی البرز به جاکارتا حامل پیام ضرورت ایجاد زیرساخت ها و بسترهای مناسب برای شکوفایی استعدادهای نهفته ورزشی این استان جوان باشد. در این بین تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی با تخصیص اعتبارات مالی همان نگاه ویژه ای است که می تواند زمینه ساز ایجاد توازن بین جمعیت ورزشکار و سرانه های ورزشی استان البرز باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز