معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:

فضای ویژه ورزش بانوان در۱۰ بوستان مشهد آماده‌سازی می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۱:۲۵
کد خبر: ۷۶۷۲۳۹
فضای ویژه ورزش بانوان در۱۰ بوستان مشهد آماده‌سازی می‌شود
معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: با توجه به تاکیدات شورای شهر وشهردار مشهد ، فضای ویژه ورزش بانوان در 10 بوستان شهر مشهد تا پایان سال برای استفاده بانوان آماده سازی می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن نوری در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به تاکید شورای شهر وشهردارمشهد برتوجه به ورزش به ویژه ورزش همگانی افزود: یکی از سیاست های شورا وشهرداری توسعه نشاط وسلامتی میان شهروندان به عنوان پایه شهر هوشمنداست.

وی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال مسابقات المپیاد ورزشی محلات با 1862 تیم در رشته های فوتبال، والیبال، و برخی از رشته های دیگر در مناطق 13 گانه شهرداری مشهد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات فوتسال جام رمضان پس از چند سال وقفه امسال به شکل جدیدی برگزار شد اظهارکرد: سالهای گذشته به دلیل هزینه های بالا و جوایز محدود از مسابقات فوتسال جام رمضان استقبال نشد اما امسال با توجه به رایگان بودن ثبت نام ها وجوایز نقدی ارزشمندی که در نظر گرفته شده بود استقبال خوبی از مسابقات جام رمضان انجام شد بگونه ای که هر شب بالغ بر 5 هزار نفر از جوانان در قالب تماشاگران و تیم های محلات در گیرفوتسال جام رمضان شهرداری مشهد بودند.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شده که از این پس مسابقات المپیاد محلات به شکل کنونی برگزار نشود ، زیرا هیئت های ورزشی از خروجی این مسابقات که تعدادی زیادی از استعدادهای ورزشی مشهد بودند استفاده نکردند لذا تصمیم گرفته شده که خودمان در قالب محلات استعدادهای رشته های مختلف ورزشی را انتخاب و در قالب تیم های شهرداری مشهد از آنها استفاده و از آنها تا حدامکان حمایت کنیم.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ شهروندی ،بحث آموزش های مرتبط با ورزش مغفول مانده است تصریح کرد: ما به برگزاری مسابقات ورزشی و ایجاد شادابی ونشاط توجه کرده اما مباحث آموزشی در این میان مورد توجه قرار نگرفته است لذا برای برطرف شدن این کمبود دوره های آموزش شهروندی با موضوع ورزش در سالن های ورزشی ومساجد ارائه می شود.

معاون سلامت وتربیت بدنی شهرداری مشهد به در اختیار قراردادن سالن های ورزشی در راستای ورزش همگانی بانوان گفت: از ابتدای سال سالن های ورزشی روزانه به مدت دو ساعت دراختیار بانوان برای ورزش قرارداشت که با تاکیدات شورای شهر و شهردار مشهد برای توجه بیشتر به ورزش بانوان مقرر شد این سالن ها به صورت دو شیفت در اختیار بانوان برای ورزش گذاشته شود.

وی افزود: یکی از سیاست های ما توجه به ورزش همگانی در میان شهروندان است که دراین راستا در مناطق 13 گانه شهرداری مشهد برنامه های متنوعی از جمله پیاده روی های خانوادگی، دوچرخه سواری و ورزش های صبحگاهی در بوستانها برگزار شده است .

وی به برگزاری ویژه برنامه شهر شاد اشاره واضافه کرد: امسال در برنامه شهر شاد 40-50 درصد بازیها جدید بودند که سعی داریم در سال آینده برای استقبال بیشتر شهر وندان 100درصد بازیهایی که در این برنامه انجام می شود را تغییر دهیم .

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی خدماتی که شهرداری مشهد به شهروندان ارائه می دهد نیروهای شهرداری باید از سلامتی ونشاط برخوردار باشند لذا بدین منظور برنامه های ورزشی متعددی برای پرسنل برگزار می شود.

نوری به پروژه های عمرانی ورزشی شهرداری مشهد اشاره واظهارکرد: شهرداری مشهد در نقاط مختلف شهرمشهد، دارای 80-90 سالن و مجموعه ورزشی است که سعی کرده ایم در کنار این سالن ها فضاهای بازی را که امکان تبدیل به فضای ورزشی داشته را برای ورزش شهروندان آماده سازی کنیم .

معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تاکید شورای شهر وشهردار مشهد در توجه به ورزش بانوان گفت: بر این اساس تکلیف شده است تا پایان سال فضاهای ویژه ورزش بانوان در 10 بوستان شهر آماده سازی شود .

وی افزود: یگی دیگر از پروژه های ورزشی شهرداری مجموعه مجهز امید وزندگی است که دو ماه قبل با حضور وزیر ورزش وجوانان به بهره برداری رسید که بیشتر زمان فعالیت این مجموعه در روز به بانوان اختصاص داده شده است.

وی به احداث مجموعه ورزشی در امامت 49 اشاره و اضافه کرد: این مجموعه مجهز و چند منظوره دارای فضای ویژه ای برای ورزش کودکان است تا مادران بدون دغدغه بتوانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند که طبق زمانبندی های انجام شده این مجموعه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین استخر مجهزی نیز در منطقه کم برخوردار شهید آوینی نیز در حال احداث است که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده به بهره برداری برسد.

نوری با بیان اینکه بدنبال آن هستیم تا مجموعه ها وسالن های ورزشی به گونه ای ایجاد شوند که همه شهروندان برای استفاده به آنها دسترسی داشته باشند اظهارکرد: همچنین نرم افزار موبایلی را در حال راه اندازی هستیم که شهروندان می توانند با استفاده از این نرم افزار از محل سالن ها وفضاهای ورزشی شهرداری مشهد وفاصله آنها از مکانی که فرد در آن حضور دارد اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات معاونت سلامت وتربیت بدنی شهرداری مشهد در حوزه ورزش ایجاد پایگاه هوشمند سلامت وتندرسی در نقاط مختلف شهر است که ظرف دو ماه آینده دو پایگاه هوشمند تندرستی وسلامت در مناطق 4 و11 شهرداری مشهد راه اندازی خواهد شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد گفت: یکی از کمبودهایی که در بوستان‌های شهر با آن مواجه بودیم وسایل ورزشی ویژه معلولان و جانبازان بود، لذا برای رفع این کمبود وایجاد فضایی برای ورزش معلولان وجانبازان به زودی تجهیزات ورزشی ویژه آنها در دو بوستان مشهد بتدریج در سایر بوستان ها نصب خواهد شد.

وی به ایجاد منطقه‌ای در بوستان خورشید برای بازیهای هیجان انگیز و مفرح برای جوانان اشاره کرد و افزود: ایجاد این منطقه که در آن بازیهایی شامل جامپینگ، پالاگرایدر ،پل های معلق و سایر بازیهای دارای هیجان در نظر گرفته شده است به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای اجرای فاز اول آن 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی گفت: در کنار این بازیها هیجان انگیز بازیهایی نیز برای خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی به بحث حمایت از تیم های ورزشی از سوی شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: برای اینکه این حمایت ها در چهارچوبی مشخص شده باشد دستور العملی برای بررسی به شورای شهر مشهد ارائه شده است که در صورت تصویب هرگونه کمک شهرداری به تیم های ورزشی براساس این دستور العمل انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: نه شورای شهر ونه شهرداری مشهد هیچ تمایلی به تیم داری ندارند و تنها بحث حمایت از تیم ها ی ورزشی مطرح است و تا کنون نیز در حمایت از تیم فوتبال پدیده حدود 2 میلیارد تومان از سوی شهرداری پرداخت شده است واگر این کمک ها نبود تیم فوتبال پدیده تا کنون نمی توانست به حرکت خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: برای اینکه تکلیف تیم پدیده وحمایت های شهرداری از این تیم مشخص شود مقررشه تا جلسه ای با مدیرکل ورزش وجوانان استان برگزار شود که این جلسه تا پایان هفته جاری برگزار و تصمیمات به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

نوری ادامه داد: سیاست شورای شهر وشهرداری مشهد توسعه ورزشهای همگانی است هم در حوزه بانوان وهم در حوزه مردان و در این راستا از سوی شورا وشهردار مشهد تاکید شده که اعتبارات ورزشی شهرداری به صورت 50 درصد برای مردان و50 درصد برای بانوان استفاده شود.

معاون سلامت وتربیت بدنی شهرداری مشهد گفت: در حوزه حمایت از تیم های بانوان در رشته های تیر اندازی، فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال امسال حدود یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که به تناسب هزینه هایشان از آنها حمایت خواهد شد.

وی در خصوص حمایت از ورزش حاشیه شهر مشهد نیز گفت: با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه وشهرداری مشهد مسابقات فوتبال محلات را با حضور 66 تیم در این مناطق برگزار و همکاریهای خوب دیگری نیز در راستای اقدامات بیشتر در حوزه ورزش حاشیه شهر داشته ایم.

 

نظر شما