دستگیری اختلاسگر میلیاردی در کردستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۲:۳۹:۰۰
کد خبر: ۷۶۷۲۶۱
دستگیری اختلاسگر میلیاردی در کردستان
فرمانده انتظامی کردستان گفت: فردی که با سوء استفاده از موقعیت شغلی، اقدام به اختلاس 160 میلیارد ریالی در شعبه یکی از بانک های این استان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار مسعود خرم نیا  گفت: در پی ارجاع مرجوعه ای از طریق مرجع قضایی به دادخواهی یکی از بانک های عامل در استان مبنی بر دسترسی غیر مجاز به سامانه های بانک، بلافاصله اکیپی از مامورین پلیس فتا تعیین و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد یکی از کارکنان بانک مربوطه از طریق دسترسی غیرمجاز به کاربری یکی دیگر از همکاران خود، مبالغ زیادی را به حساب های دیگر منتقل کرده است.

سردار خرم نیا اضافه کرد: بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مرجع قضایی کارمند مورد نظر را که بی خبر از اعلام شکایت بانک بود و هنوز در محل کار حضور داشت، دستگیر کردند.

وی یادآور شد: در بررسی های اولیه، کارشناسان پلیس فتا با جمع آوری مستندات لازم به این نتیجه رسیدند متهم عمل مجرمانه را در سه مرحله طراحی و اجرا کرده است.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در مرحله اول متهم در اقدامی، پیامک یک شرکت معتبر با گردش مالی بالا و 68 مشتری بانک را که دارای گردش مالی پایین بودند را غیر فعال و با باطل کردن کارت های صادره قبلی، کارت های جدید به تعداد 68 فقره صادر می کند.

وی تاکید کرد: متهم در مرحله دوم با بدست آوردن رمز کاربری یکی از همکاران خود از حساب شرکت معتبر مبلغی بیش از 160 میلیارد ریال به صورت غیر مجاز برداشت می کند.

سردار خرم نیا افزود: او این مبالغ را به حساب 68 نفر از مشتریان بانک که دارای حساب هایی با موجودی پایین بودند، واریز می کند.

وی اظهار داشت: این متهم در مرحله سوم قصد تبدیل وجوه اختلاس شده به طلا و ارز را داشت و تا مبلغ چهار میلیارد ریال را نیز تبدیل کرده بود اما مابقی وجوه در حساب ها موجود است.

سردار خرم نیا یادآور شد: پس از جمع آوری مستندات و ادله جرم، متهم در بازجویی های فنی و علمی به بزه انتسابی معترف شد و گفت: قصد خروج از کشور را داشته که توسط پلیس دستگیر می شود.

وی تاکید کرد: با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا وجوه اختلاس شده به حساب شرکت مسترد و متهم با قرار وثیقه مناسب بازداشت و به اتهام دسترسی و برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی، جعل داده های رایانه ای و کلاهبرداری رایانه ای روانه زندان مرکزی سنندج شد.

فرمانده انتظامی کردستان به کارکنان بانک ها توصیه کرد در حفظ و نگهداری رمز کاربری خود نهایت دقت را معمول و به صورت دوره ای نسبت به تغییر رمز حساب کاربری خود اقدام کنند.

 

نظر شما