آثار تاریخی موزه بیرجند به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۵:۵۳
کد خبر: ۷۶۷۶۴۳
آثار تاریخی موزه بیرجند به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد
مسئول موزه های خراسان جنوبی گفت: زیرخاکی های سفالی دست ساز که قدمت آنها به 2 هزار سال قبل از میلاد می رسد مهمترین اشیای تاریخی استان است که در موزه باستان شناسی بیرجند نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامحسین شعیبی گفت: 15 موزه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که بیشتر آنها در بیرجند دایر است.

وی گفت: علاوه بر موزه های باستان شناسی، مشاهیر و مفاخر ملی، موزه های خصوصی مردم شناسی، میراث پهلوانی، تاریخ طبیعی و عروسک از جمله موزه های موجود شهرستان بیرجند است.

مسئول موزه های خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت موزه مردم شناسی آب و مشاهیر در شهرستان قاینات بیان کرد: شهرستان های نهبندان، سرایان، طبس، فردوس و بشرویه نیز هر کدام یک موزه مردم شناسی برای بازدید مردم دارند.

وی گفت: 6 ماه نخست امسال بیش از 33 هزار نفر از موزه های استان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته و علت این کاهش نیز تعطیلی 2 موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند بوده که در حال بازسازی است.

شعیبی ابراز امیدواری کرد: با اتمام عملیات بازسازی، این موزه ها نیز تا یک ماه آینده بازگشایی شود.

وی به فراخوان اهدای اشیای قدیمی به موزه های استان اشاره کرد و افزود: این فراخوان از تیرماه امسال اعلام شد ولی تاکنون استقبالی از آن نشده است.

مسئول موزه های خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: تمامی اشیای اهدا شده به نام شخص اهداکننده در موزه های استان به نمایش گذاشته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز