معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی :

پیش بینی رزمایش ساعت صفر با هدف پیش آمادگی حوادث فصل سرما

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۷۶۷۳
پیش بینی رزمایش ساعت صفر با هدف پیش آمادگی حوادث فصل سرما
استانداری مرکزی با هدف پیش آمادگی حوادث فصل سرما رزمایش ساعت صفر را پیش بینی کرده که باید دستگاه های متولی در این راستا آمادگی خود را به نمایش بگذارند.

 به گزارش برنا از اراک- مهدی زندیه وکیلی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی بر آمادگی کامل دستگاهها بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب بر اثر بارش های پاییزه تاکید کرد.

وی گفت: با سرد شدن هوا برای آلودگی هوا و کمبود احتمالی سوخت به دلیل بالا رفتن مصرف باید برنامه داشت و تامین سوخت نیروگاه شازند در اولویت است.

زندیه وکیلی اظهار کرد: فرمانداران و شهرداران باید راهبردهای موثر و برنامه هدفمندیدر این راستا داشته باشند و به صورت ویژه برای بازگشایی مسیل ها و پاکسازی رودخانه های خشک و فصلی به منظور هدایت باران اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت بر مصرف گاز در کوره های آجرپزی مرزیجران توسط بازرسان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: بر این اساس کمبود سوخت موجب مصرف سوخت های غیراستاندارد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: استانداری مرکزی با هدف پیش آمادگی حوادث فصل سرما رزمایش ساعت صفر را پیش بینی کرده که باید دستگاه های متولی در این راستا آمادگی خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز گفت: در سال زراعی جاری 9 و 9 دهم میلی متر باران در استان باریده است و در سال زراعی گذشته 18 و پنج دهم میلی متر میزان بارش استان بوده است.

آرش بهاروند احمدی افزود: 44 درصد مساحت کشور با پدیده خشکسالی شدید مواجه است و در استان مرکزی 51 و 9 دهم درصد وسعت استان با پدیده خشکسالی شدید را تجربه می کند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود بارش در استان در پاییز امسال بیشتر از حد نرمال باشد و تا بهمن ماه ادامه یابد بنابراین تدابیر لازم برای رفع سیلابی شدن مسیرها باید اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای استان نیم تا یک درجه در طول سه ماه آینده نسبت به میانگین کشور افزایش می یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در امداد رسانی بحران به عنوان معین مناطق 9، 10، 11، 17 و 18 تهران است و در صورت نیاز باید با آمادگی کامل امدادرسانی کند.

«حمید غیاثی» افزود: استان های قم، تهران، قم، البرز، لرستان، همدان و قزوین نیز معین استان مرکزی هستند که به هنگام نیاز از امکانات این استان ها استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: سمینار کارگاهی مدیریت بحران به زودی در استان تهران برگزار می شود تا مشارکت و هم افزایی استان ها برای حوادث احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز