رئیس کل دادگستری استان مرکزی :

شهرداری ها نسبت به بازنگری مسیر حرکت رودخانه ها اقدام جدی انجام دهند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۶۷۶۸۶
شهرداری ها نسبت به بازنگری مسیر حرکت رودخانه ها اقدام جدی انجام دهند
شهرداری ها نسبت به بازنگری مسیر حرکت رودخانه ها، بازگشایی ورودی شهرها، لایروبی و کنترل نهرها اقدامات جدی را در دستورکار قرار دهند.

به گزارش برنا از اراک، حجت الاسلام قاسم عبدالهی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما نگرانی‌هایی در زمینه رودخانه سطح شهر وجود دارد که به منظور مقابله و آمادگی در مواقع بحران، باید اتفاقات سیل آسا و آسیب رسان پیش بینی و پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات پل‌های غیر استانداردی ساخته می‌شوند، گفت: ساخت اینگونه پل‌ها سبب نگرانی‌هایی بویژه در هنگام سیل می‌شود که نیاز است شهرداری‌ها اقدام جدی در زمینه لایروبی خروجی‌های مسدود شده رودخانه‌ها و را‌ه‌های ورودی‌ کرده و مسیرهای ورودی شهر را مورد توجه ویژه قرار دهد.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته در هنگام بارش برف شاخه‌های هرس نشده درختان قطع شد و بر روی سیم‌ها و کابل‌های برق افتاد و برق قطع شد که در راستای جلوگیری از چنین اتفاقاتی نیز شهرداری‌ها باید تدابیر لازم را بیندیشند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن حوادث باید دستگاه‌ها تمهیدات لازم به منظور انجام اقدامات مناسب را در نظر گرفته و تمام موارد را به ۲۴ ساعت قبل از حادثه موکول نکنند. در این راستا برنامه های مدون نیاز است.

 

علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: با توجه به احتمال بارش ها تیم های راهداری در راهدارخانه های استان برای حوادث احتمالی مستقر شده اند.

وی افزود: 322 دستگاه ماشین سبک و سنگین در قالب 40 گروه امداد برای بازگشایی محورهای استان اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: 350 نیرو برای عملیات برفروبی زمستانه استان مرکزی و پاکسازی جاده ها پیش بینی شده و امکان افزایش گروه های برفروب در شرایط خاص با 500 نیرو انسانی نیز وجود دارد.

وی افزود: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای نگهداری جاده های استان در نظر گرفته شده که برای تامین شن، ماسه و نمک پاشی هزینه می شود و سایر اقدامات نیازمند تخصیص بودجه بیشتر است.

زندی فر گفت: سن ناوگان راهداری استان بیش از 25 سال است که نیازمند اصلاح و جوان سازی است و در صورت کم توجهی به این مهم امکان نقص فنی در هنگام عملیات راهداری وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز