مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور :

استقرار ۱۶۵ موکب برای استقرار و خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در ۵ استان

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۲۷:۲۸
کد خبر: ۷۶۷۷۰۳
استقرار ۱۶۵ موکب برای استقرار و خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در ۵ استان
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت : بیش از ۱۶۵ موکب و محل استقرار و خدمات رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفردر ۵ استان دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام محمد نوروزپور در نشست هماهنگی 5 استان شرقی ویژه خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخرصفر افزود : این ایستگاه ها با محوریت حضور و مشارکت مردم در خدمت رسانی به زائران رضوی برنامه ریزی شده و در حدود 900 خادم در این ایستگاه ها به مردم خدمت می دهند.

وی اظهار کرد : این خادمان اعضای هیات امنای بقاع و اماکن متبرکه و خیران و سایر گروه های مردمی هستند و هزینه ای که برای ارائه خدمات این ایستگاه های صلواتی برآورد شده و عموما از محل کمک های مردمی تامین می شود بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان می باشد.

 وی عنوان کرد : عمده این هزینه توسط خیرین و بخشی هم از محل موقوفات مربوطه  تامین می شود.

حجت اسلام نوروزپور  اظهار کرد : 156 هزار پرس غذای گرم در این 5 استان در قالب این ایستگاه ها در اختیار زائران قرار می گیرد وظرفیت اقامتی 173 هزار نفر در این محل ها پیش بینی شده است .

به گفته وی، 10 ایستگاه سلامت و 14 نانوایی سیار هم درطول مسیرها دایر می شود ودر حوزه فرهنگی و 181 مبلغ و مبلغه در این ایستگاه ها و مسیربه زائران خدمت رسانی می کنند و 44 هزار بسته فرهنگی هم تدارک شده که در اختیار زائران رضوی قرار می گیرد.

معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این مراسم گفت : سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی هم حدود یک هزار مبلغ و مبلغه درطول مسیرهای منتهی به مشهد همراه زائران می کند.

حجت الاسلام علی دارابی افزود : دوره های آموزشی ویژه ای هم برای این مبلغان در مشهد برگزار شد تا نسبت به سنت ها ورسوم و حساسیت های این زائران از قومیت ها و گروه های مختلف مذهبی آشنا شده و در حوزه ترویج سیره و فرهنگ رضوی و ارائه خدمات فرهنگی و ارتقا سطح معنوی این سفر گام موثری بردارند.

 

نظر شما
پرونده ویژه