۱۲ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی در سال جاری طعمه حریق شده اند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۵۴:۰۰
کد خبر: ۷۶۷۷۱۶
۱۲ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی در سال جاری طعمه حریق شده اند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۲ هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد خلیلی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۴ مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت آذربایجان غربی رخ داده است که در مجموع ۱۲ هکتار از اراضی مرتعی و تالابی مناطق استان متاثر از این آتش سوزی ها بوده اند. 

خلیلی گفت: این آتش سوزی ها در منطقه حفاظت شده مراکان خوی و منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب به ترتیب به میزان ۵ و ۷ هکتار اتفاق افتاده است،که این میزان در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: از ابتدای سال جاری اقدامات مهمی برای پیشگیری از وقوع حریق در مناطق تحت مدیریت استان انجام شده است که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

تامین ادوات و تجهیزات اطفا حریق از جمله آتش کوب، تجهیزات انفرادی اطفا حریق، خودروی اطفاء حریق. برگزاری دوره های آموزشی و مانور برای نیروهای واکنش سریع اطفاء حریق. پایش مستمر مناطق حادثه خیز به ویژه در ایام تعطیل پایان هفته. تعامل با جوامع محلی با هدف آگاه سازی مردم محلی با خطرات آتش سوزی. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از شهروندان به ویژه طبیعت گردان و دامداران محلی خواست تا هشدارهای سازمان حفاظت محیط زیست را جدی بگیرند و از ایجاد آتش در نقاط حساس و پر خطر خودداری نمایند.شهروندان نیز می توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۱۵۴۰ وقوع آتش سوزی ها در طبیعت را به اطلاع یگان حفاظت آذربایجان غربی برسانند. 

نظر شما