استاندار لرستان:

پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان تحلیل کنیم/فرهنگ تعاون و همکاری های محلی در جامعه تقویت شود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۶۷۷۲۸
پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان تحلیل کنیم/فرهنگ تعاون و همکاری های محلی در جامعه تقویت شود
سید موسی خادمی گفت: فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛خادمی صبح دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر آیت الله میرعمادی نماینده  ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد برگزار شده بود با تاکید بر اینکه باید از این فضا در راستای حل مشکلات فرهنگی استان استفاده کنیم، اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است؛ از این رو باید در این جلسه فرهنگ و باورهای محلی را بررسی کنیم.

او با بیان اینکه رفتارهای محلی گاهی اوقات اجبارهایی برای جامعه ایجاد می‌کند، افزود: جامعه عشایری و سنتی ما با خود باورهایی دارد که بخشی از آن خوب است و باید آن را تقویت کرد، مانند فرهنگ تعاون و همکاری که در جوامع سنتی به شکل بسیار خوبی در کشت و کار و ساخت و ساز وجود داشت.

خادمی  با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند،  خاطر نشان کرد: بخش دیگر فرهنگ محلی در بحث شیوه‌های عزاداری و رسومات عروسی مشکلات اساسی دارد که باید در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اوبا اشاره به مناسبت‌های مهم روز ۱۳ آبان مانند تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی که هرکدام بحث‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارد، تصریح  کرد: نامگذاری روز ملی استکبارستیزی خیلی با مسما است و باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد تا مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در این روز را فراهم کنیم.

خادمی گفت: اکنون که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کرد چراکه مناسب نیست.

به گفته او  ما باید سعی کنیم فلسفه، بحث‌های نظری و پایه‌های انقلاب اسلامی را به درستی تحلیل کنیم که دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

خادمی ادامه داد:  این یک فرصت خوب است که پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تحلیل کنیم و همچنین باید آن را در تریبون‌های آزاد تعمیم‌بخشی کرد تا آنان بهتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد:  در سال جاری کارهای فرهنگی خوبی از جمله نشست بین المللی پیرغلامان و جشنواره موسیقی محلی... در استان انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز