برای اولین بار در غرب کشور؛

مرکز اندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۱:۱۰
کد خبر: ۷۶۷۷۵۲
مرکز اندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد افتتاح شد
مرکز اندوسونوگرافی برای اولین بار در غرب کشور و در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛این مرکز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و با حضور رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیر روابط عمومی این دانشگاه، روسای مراکز آموزشی درمانی شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد، جمعی از متخصصین و اصحاب رسانه افتتاح شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حاشیه ی این افتتاح به خبرنگاران ،اظهار کرد: دستگاه اندو سونوگرافی به منظور سهولت  در کار تشخیص به ویژه برای بیماریهای سرطان و دستگاه گوارش برای اولین بار در غرب کشور راه اندازی می شود.

کورش ساکی افزود: جای خوشحالی دارد که این دستگاه که مدرن ترین امکانات را در راستای کار تشخیص تصویری در اختیار دارد در استان لرستان و مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی به کار گمارده می شود.

او تصریح کرد: این دستگاه علاوه بر تصویربرداری امکان نمونه برداری و حتی برخی جراحی ها را برای متخصصین فراهم می کند.

ساکی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر گام های بزرگی را در راه توسعه ی زیرساخت های بهداشت و درمان برداشته است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته او مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی پس از این که از داشتن مدرن ترین مرکز NICU کشور بهره مند شد با افتتاح این مرکز تنها دستگاه اندوسونوگرافی را نیز در اختیار خواهد داشت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی نیزدر حاشیه این مراسم گفت: توسعه زیرساخت های درمان علاوه بر رفع نیازهای مردم کمک شایانی به توسعه آموزش پزشکی خواهد کرد.

سعید رحیمی  افزود: افتتاح مرکز اندوسونوگرافی امکانات زیادی را برای متخصصین فراهم خواهد نمود که مسیر درمان را به بهترین صورت انجام دهند.

اوتصریح کرد:با وجود این مرکز دانشجویان رشته های مختلف درمانی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی تأکید کرد: وجود این دستگاه در استان لرستان بار مراجعه به استانهای دیگر را از دوش بیماران هم استانی خواهد کاست.

اوخاطر نشان کرد: ماندگاری بیشتر متخصصین و فوق تخصص ها نیز از دیگر دستاوردهای افتتاح این مرکز خواهد بود.

رحیمی گفت: مسئولین و مردم باید با هم و در کنار هم تلاش کنند تا عقب ماندگی های استان به حداقل برسد و در این راه نقش رسانه ها بی بدیل خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ اتاق کولد روم نیز با اعتباری بالغ بر 5میلیارد ریال در آزمایشگاه این مرکز افتتاح شد. با وجود این دستگاه کولد روم آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی ظرفیت نگهداری تمامی نمونه های آزمایشگاه های بیمارستانهای شهرستان را دارا خواهد بود.

 

نظر شما